ماموران نیروی انتظامی آبادان با همکاری نیروهای مقاومت بسیج یک قاچاقچی پرندگان شکاری را به همراه ۲ پرنده کمیاب دستگیر کردند.
کد خبر: ۷۷۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 07 September 2019

فرمانده انتظامی آبادان با تشریح جزییات دستگیری این قاچاقچی پرندگان گفت:با اشراف اطلاعاتی ماموران آگاهی آبادان و همکاری نیروهای مقاومت بسیج  فردی که قصد داشت ۲ پرنده کمیاب را به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق و در آن کشور به فروش برساند شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده  افزود: پرندگان کشف شده که از گونه شکاری بالابان می باشند از بزرگترین انواع شاهین بوده که در معرض خطر انقراض قرار دارند. پرندگان شکاری کشف شده بالغ بر سه میلیارد ریال ارزش گذاری شدند.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: کشورهای همسایه مهمترین مقصد قاچاق انواع پرندگان شکاری، آوازه خوان و زینتی می باشند.

قیمت بالای این گونه پرندگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس موجب شده تا سودجویان برای قاچاق پرندگان شکاری و زینتی به این کشورها بیشتر راغب شوند.

سرهنگ تقی زاده با بیان اینکه علیه فرد قاچاقچی پرونده تشکیل و تحویل مقام قضایی شد گفت: تکلیف پرندگان کشف شده از طریق حکم قضایی و هماهنگی با مسئولان محیط زیست مشخص خواهد شد.

نیروی انتظامی با قاچاقچیانی که قصد قاچاق پرندگان زینتی و کمیاب به کشورهای همجوار را دارند قاطعانه برخورد قانونی می کند.

مردادماه نیز ۳۰۰ قطعه پرنده از نوع بلبل خرما و مرغ مینا از ۲  قاچاقچی که قصد داشتند آنها را به یکی از کشورهای همسایه منتقل کنند کشف شد.

نخلستانهای جنوب خوزستان و تالاب بین المللی شادگان و تالاب ناصری خرمشهر زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر می باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار