استاندار خوزستان درخصوص فروش زمین های ۶۷ هکتاری ارتش در اهواز گفت: ارتش حق هیچ گونه دخل و تصرف و فروش این زمین ها را ندارد و فرمانداری این شهرستان باید هرچه سریعتر جلوی تخلفات صورت گرفته را بگیرد.
کد خبر: ۷۷۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 05 September 2019

غلامرضا شریعتی در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه اختصاص ندادن اعتبار به منزله بی توجی و نادیده گرفتن حقوق مردم خوزستان است، اظهارداشت: منابع مالی در صندوقی که وزارت نیرو برای طرح های مسکن ایجاد کرده، وجود دارد اما شرکت آبفای استان توان چانه زنی برای جذب آن را ندارد لذا با مشکلات متعددی در زمینه اجرای شبکه فضلاب طرح های مهر در استان خوزستان رو به رو شده ایم.

به گزارش"تابناک"؛ نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه مجموعه این شرکت باید درمقابل کم کاری ها پاسخگو باشد، افزود: موضوع تاکنون به استانداری منعکس نشده و این به معنی پیگیر نبودن شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای جذب حق استان است.

وی درخصوص نحوه تصفیه فاضلاب مجموعه های مسکن مهر عنوان کرد: آبفای استان از این پس باید با تهیه پکیج های تصفیه، فاضلاب این مجموعه ها را تصفیه و آن را برای آبیاری فضاهای سبز منطقه به شهرداری بفروشد.

استاندار خوزستان درخصوص فروش زمین های ۶۷ هکتاری ارتش در اهواز گفت: ارتش حق هیچ گونه دخل و تصرف و فروش این زمین ها را ندارد و فرمانداری این شهرستان باید هرچه سریعتر جلوی تخلفات صورت گرفته را بگیرد.

وی افزود: طبق مصوبه هیات دولت،  ادارات و دستگاه هایی که زمین خالی در محدوده شهرها دارند هرچه سریعتر باید آنها را برای ساخت مسکن کارکنان خود استفاده کنند و مازاد این زمین ها را به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل دهند.

شریعتی یادآور شد: در صورتی که تا ۲ هفته آینده برنامه ای برای واگذاری این زمین ها ارائه نشود، از طریق ثبت اسناد همه این زمین ها گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران و فرمانداران در شورای مسکن استان خوزستان اظهارداشت: با مدیران غائب برخورد می شود.

رضا رضایی مدیر کل راه و شهر سازی استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت برقراری بحث امنیت سایت‌های مسکن مهر هم برای ساکنان آن منطقه و هم تجهیزات واحدهای نیمه تمام در مجموعه مسکن مهر هندیجان و دزفول، نیازمند به استقرار نیروی انتظامی هستیم.

وی با بیان اینکه استقرار برخی از زیر ساخت‌های مورد نیاز سایت‌های مسکن مهر نیاز به همکاری‌های بین بخشی دارد، افزود: مدرسه نیز یکی دیگر از نیاز این سایت‌ها است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان خوزستان با اشاره به برخی واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر، تصریح کرد: در خصوص مسکن مهر بندر امام باید برای واگذاری به پرسنل شرکت‌های پتروشیمی با مدیران عامل این شرکت‌ها صحبت کرد.

رضایی بیان کرد: ۴۸ واحد مسکن مهر با مساحتی بالغ بر چهار هزار و ۳۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان برای مددجویان آغاجاری ساخته شده و آماده تحویل است.

وی عنوان کرد: همچنین این آمادگی وجود دارد ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز به افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی محول شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار