استاندار آذربایجان غربی گفت: جبران عقب ماندگی‌های استان نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.
کد خبر: ۷۷۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 05 September 2019
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که صبح امروز با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در محل استانداری برگزار شد با اشاره به کمبود فضای آموزشی در آذربایجان غربی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵ مترمربع است در حالیکه متوسط کشوری ۵.۱۸ مترمربع می‌باشد؛ جبران این عقب ماندگی‌ها نیازمند مساعدت مسئولان و پیگیری‌های ویژه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

شهریاری همچنین بر لزوم تکمیل سدمخزنی نازلو تاکید کرد و افزود: سد نازلو در حال حاضر ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن نقش بسزایی در تامین آب شرب ارومیه، تامین حقابه دریاچه ارومیه و جلوگیری از بروز سیلاب‌ها خواهد داشت.

او خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل برخی از زیرساخت‌های اساسی استان شد و گفت: جاده‌ها و پایانه‌های مرزی سرو، رازی و تمرچین از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی استان هستند که لازم است با نگاه ویژه مسئولان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل شوند.

واریز درآمد‌های استان به خزانه معین استان از دیگر موضوعاتی بود که استاندار آذربایجان غربی مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق این امر مسیر رفع مشکلات استان را هموارتر خواهد کرد.

شهریاری همچنین خواستار افزایش اعتبارات مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان شد و گفت: آذربایجان غربی در مرحله اول طرح اشتغال پایدار روستایی عملکرد بسیار موفقی داشت، اما علی رغم این عملکرد مناسب، در مرحله دوم سهم استان از اعتبارات این طرح کامل پرداخت نشده که لازم است پیگیری شود.

او به مشکل برق شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه هم اشاره کرد و گفت: رفع مشکل برق رسانی به واحد‌های شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه نیازمند احداث ۲ پست برق مجزاست که انتظار می‌رود با پیگیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اعتبار اجرایی این طرح از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تامین شود.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر لزوم مشخص شدن قیمت سیب نیز تاکید کرد و گفت: قیمت سیب با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت هرچه سریعتر باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشخص شود.

استاندار آذربایجان غربی به پروژه در حال احداث بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ارومیه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه بدون هیچ گونه ردیف اعتباری و صرفا با حمایت‌های استانی، پیشرفت بسیار خوبی داشته و جزو پروژه‌های شاخص اقتصاد مقاومتی استان است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از عملکرد موفق صداوسیمای مرکز استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ساخت برنامه‌های فرهنگی در راستای حمایت از تولید ملی قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/حمید مختاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار