مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: ناوگان خودرویی کتابخانه‌های سیار کانون خوزستان فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
کد خبر: ۷۷۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 04 September 2019

وحید کیانی در حاشیه بازدید همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز با بیان این مطلب افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را در استان خوزستان با راه‌اندازی اولین مرکز در شهرستان اهواز آغاز کرد و در حال حاضر در ۳۰ شهر استان، ۵۴ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، شش کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که امکانات کانون در استان در این سال‌ها نابرابر توزیع شده است توضیح داد: نیمی از مناطق کلان‌شهر اهواز مرکز فرهنگی هنری کانون ندارد.

مدیرکل کانون خوزستان مناطق کیانشهر، ملی راه، کورش، زیتون کارمندی، کیانپارس، آخرآسفالت، زیباشهر، پردیس، شهرک دانشگاه، فرهنگ شهر، گلستان، کوی علوی و ... ازجمله محل‌های فاقد کانون در شهرستان اهواز برشمرد و اعلام کرد: عمده دیگر مراکز به خاطر سن بالای ساختمان، نیاز به بهسازی و نوسازی دارند.

کیانی با بیان این‌که کانون محلی جذاب برای آموزش‌های غیررسمی است، اضافه کرد: مراکز فرهنگی و هنری کانون روزانه سرشار از حضور کودکان و نوجوانان هستند و برای تداوم این فعالیت توجه برنامه ریزان و مدیران ارشد فرهنگی به آموزش‌های غیررسمی نیاز جدی است، چراکه امکانات این مجموعه در استان ناکافی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان داشت: از عمده‌ترین معضلات این مجموعه، جذب نیروی انسانی است به‌طوری‌که از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون نیرویی جذب نشده است. وی عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با محوریت کتاب برشمرد و تأکید کرد: انتظار این مجموعه از نمایندگان مجلس این است که با تصویب قوانین اجرایی، ابزارهای حمایتی بیشتر در حمایت از این نهاد فرهنگی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را تقویت کنند.

کیانی با اعلام آمادگی کانون برای ساخت نگارخانه تخصصی کودک و نوجوان در اهواز خواستار شد: انتظار داریم در اختصاص بخشی از فضای پارک حجاب واقع در پیچ استادیوم همکاری با کانون انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار