شهردار منطقه ثامن تشریح کرد؛
شهردار منطقه ثامن برنامه های فرهنگی و ارائه خدمات ویژه ایام دهه اول محرم،تاسوعا و عاشورای حسینی توسط شهرداری منطقه ثامن را در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تشریح کرد
کد خبر: ۷۷۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 04 September 2019

سید مصطفی نعمتی با اعلام این خبر اظهار کرد:طبق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سید الشهدا و یاران باوفایش شهرداری منطقه ثامن اقدامات ویژه‌ای را در جهت رفاه حال زائران و مجاوران بارگاه منور رضو‌ی برنامه ریزی و اجرا می کند.

وی افزود: در بسیاری از بخش ها و برنامه های پیش بینی شده حوزه فرهنگی سعی شده تا برنامه ها به صورت مشارکتی و مردم محور با کمک شوراهای اجتماعی محلات، هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد و همچنین بازاریان اطراف حرم مطهر رضوی صورت پذیرد. 

 

نعمنی خاطر نشان کر: در همین راستا ۵۰۰ عدد پارچه نوشته و کتیبه جهت نصب در سر درب مغازه ها و واحدهای تجاری اطراف حرم مطهر رضوی با مشارکت کسبه تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است. 

 

 فضا آرایی متناسب با ایام سوگواری در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی با استفاده از ۶۰۰ عدد بیرق و ۸ هزار متر طول ریسه پارچه‌ای مشکی انجام شده است. 

 

شهردار منطقه ثامن خاطرنشان کرد: فراخوان برگزاری مسابقه عکاسی (جلوه های حسینی) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن در فضای مجازی منتشر خواهد شد تا علاقه مندان بتوانند جلوه‌های زیبای خدمات خادمان حریم رضوی در این ایام را به تصویر کشیده و به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد. 

 

وی اظهار کرد: ا هماهنگی مرکز بهداشت و فرماندهی انتظامی منطقه ثامن تا کنون مجوز برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی و موکب در برخی نقاط سطح ٢ و ٣ منطقه برای هیئات مذهبی و تشکل های مردم نهاد صادر شده است.

 

نعمتی گفت:در حوزه خدمات شهری روزانه بیش از ۶٠ هزار مترمربع از خیابان های اصلی منتهی به حرم مطهررضوی بصورت مکانیزه شستشو و تنظیف می شود.

نعمتی با بیان اینکه رویس، رفع نقص و شستشوی ٧۵ دستگاه آبسردکن و سقاخانه سنگی موجود در منطقه با ظرفیت بیش از ۴٠٠ شیر برداشت انجام شده است افزود: مسیر تشرف زائران و عزاداران حسینی ‌در خیابان های اصلی منتهی به حرم مطهررضوی همزمان با روز تاسوعا و عاشورا با استفاده از ٢۵ دستگاه عطر افشان کارگذاشته شده در پیاده روها به صورت مکانیزه معطر خواهد شد.

 

شهردار منطقه ثامن یادآور شد: افت و شستشوی ٢٢ ایستگاه اتوبوس، نرده‌های مسیر بی آرتی و علائم ترافیکی و همچنین لایروبی کانال های جمع آوری آب‌های سطحی نیز بصورت کامل در سطح منطقه انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: به منظور ساماندهی تبلیغات و همچنین در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری در اطراف حرم مطهررضوی ٢٣ جایگاه ویژه نصب بنر و پارچه نوشته های تبلیغاتی هیئات در حاشیه نقاط پرتردد همچون تقاطع مقدم و میدان بیت المقدس و... تعبیه شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار