مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران شدیدا ابراز نگرانی کرد
کد خبر: ۷۷۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 03 September 2019

 

سمیه قاسمی طوسی در دیدار با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و بانوان شاغل در این سازمان، بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای مقابله با بیکاری تأکید کرد و گفت: تَبَعات و عوارض منفی بیکاری، در گام نخست زنان و کانون گرم خانواده‌ها را مورد هدف قرار می دهد و سبب‌ ساز بروز انواع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. ‎

 

عضو شورای اداری استانداری در این نشست که در فضایی صمیمی برگزار شد، ضمن اشاره به سخنان استاندار مازندران در اختتامیه جشنواره شهید رجایی مبنی بر حرکت به سمت تحقق سهم 30 درصدی حضور بانوان در کرسی‌های مدیریتی، گفت: هم مصوبه دولت در این زمینه تصریح دارد و هم نماینده عالی دولت در استان از این اقدام، حمایت می‌کند و در این شرایط توقع ما از مدیران دستگاه‌ها این است که از ظرفیت بانوان در حوزه مدیریت بیشتر بهره ببرند تا مازندران در شمار نخستین استان‌ هایی باشد که به این جایگاه برسد.
این استاد دانشگاه همچنین به استان مازندران به‌ عنوان یکی از استان‌هایی که در این بخش، ظرفیت بالایی دارد اشاره کرد و گفت: به هر اداره و سازمانی وارد شوید، حضور بانوان تحصیل‌ کرده و دانش‌ آموخته را مشاهده می‌کنید و ما نیز به همین دلیل اصرار داریم از این ظرفیت در حوزه‌ های مدیریتی نیز استفاده شود. 

درادامه این نشست همچنین رییس سازمان صمت مازندران نیز در این دیدار گفت: هر جا که مسئولیتی بر عهده بانوان گذاشته شده آنها به شایستگی آن حوزه‌ها را مدیریت کردند.
قوانلو با اشاره به ارتقای درصد مشارکت بانوان در پست‌های مدیریتی در سطح کشور طی شش سال اخیر، افزود: اگر چه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما همین مقدار را باید به فال نیک گرفت و سازمان صمت مازندران آمادگی کامل برای محول کردن پست‌های مدیریتی در سطح سازمان و شهرستان‌ها به بانوان توانمند در حوزه صنعت، معدن و تجارت را دارد.
این مقام مسوول تصریح کرد: وقتی نقش زنان را در دوران انقلاب اسلامی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم دوشادوش مردان نقش‌ آفرینی کردند و کسی نمی‌تواند حضور پرشور و اثرگذار زنان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مدیریتی در دوران انقلاب اسلامی را انکار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار