مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:میزان بیمه زمین های کشاورزی خوزستان در فصل تابستان در مقایسه با تابستان پارسال ۱۰۰ هزار کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۷۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 03 September 2019

محمد آلاله افزود: در تابستان گذشته بیمه محصولات تابستانی حدود ۱۲۵هزار هکتار بود که این میزان هم اکنون به ۲۵هزارهکتار کاهش یافته است.

وی بهبود منابع آب استان ، عبور موقت از بحران خشکسالی ، احساس امنیت کشاورزان از بروز حوادث و به صفر رسیدن سهم دولت در پرداخت حق بیمه برنج را از دلایل کاهش سطح بیمه زمین های کشاورزی در خوزستان بیان کرد.

وزارت جهاد کشاورزی امسال کشت برنج را غیر از استان های شمالی ممنوع اعلام کرد به همین دلیل صندوق بیمه محصولات کشاورزی سهم دولت در بیمه برنج در خوزستان را حذف و آن را برعهده شالیکاران گذاشت.

سهم دولت در پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی که ممنوعیت یا محدودیت کشت نداشته باشند ۵۴ درصد است و ۴۶درصد هم برعهده کشاورز است.

امسال حدود ۱۸۳هزار هکتار از زمین های خوزستان به زیر کشت شلتوک رفت که در مقایسه با پارسال بیش از سه برابر افزایش یافته است.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان آخرین مهلت برای بیمه زمین های کشاورزی خوزستان در فصل تابستان را ۱۵شهریور ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: این زمان تمدید نخواهد شد.

استقبال تولیدکنندگان خوزستانی از بیمه دام ، طیور و آبزیان  

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از افزایش قابل توجه تولیدکنندگان خوزستانی از بیمه دام ، طیور ، آبزیان و بخش باغداری خبر داد.

آلاله افزود: امسال حدود یک و ۴۰۵هکتار مزارع پرورش آبزیان در خوزستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که در مقایسه با پارسال ۴۰۰هکتار افزایش دارد.

وی میزان بیمه دام سبک را ۴۵۴هزار ۹۶۴ راس بیان کرد و گفت: تعداد دام بیمه شده در خوزستان تاکنون را در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۶هزار و ۵۰۰راس افزایش داشته است ، این درحالی که ۳۰ میلیون و ۶۶۶هزار قطعه طیور نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۹ میلیون قطعه بیشتر شده است.

آلاله از افزایش ۳۵درصدی بیمه باغات خوزستان خبر داد و افزود: امسال ۲۸هزار و ۸۶۷هکتار باغ زیر پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که این سطح در مدت مشابه پارسال ۱۷هزار و۳۶۴هکتار بود.

سیلاب فروردین امسال بیش از ۲۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی آماده برداشت که بیشتر گندم بود دچار آبگرفتگی کرد و بیش از ۸۵هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و نیشکری خوزستان و زیرساخت های آن خسارت زد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی و عمل آوری ۱۲۴نوع محصول از حیث تولید و تنوع ، رتبه نخست را در کشور دارد.

اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در خوزستان که هم اکنون گام نخست آن در سطح ۲۹۵هزار هکتار اجرا شده تولید سالانه بخش کشاورزی خوزستان را به ۲۵میلیون تن در سال خواهد رساند این درحالی است که ۳۰۰هزار فرصت شغلی جدید با اجرای این طرح عظیم ملی ایجاد می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار