مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در حال حاضر در استان خوزستان مجوز کتاب صادر می‌شود و تاکنون حدود ٨٠٠ مجوز کتاب صادر شده است.
کد خبر: ۷۷۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 04 September 2019

محمد جوروند اظهار کرد: در هفته دولت دو مجتمع فرهنگی در منطقه محروم الهایی و منطقه کم برخوردار زوئیه با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان و یک مجتمع نیز در ماهشهر با اعتبار سه میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در گذشته مجوز کتاب از تهران صادر می‌شد ولی در حال حاضر، روند صدور مجوز در استان خوزستان صورت می‌پذیرد به طوری که تاکنون حدود ٨٠٠ مجوز کتاب صادر شده است.

جوروند گفت: تا امروز ٤٥٠ میلیون تومان کتاب بین مجامع، گروه‌ها و کانون‌های مختلف و میان گروه‌های فرهنگی، به جهت تمرکززدایی رویدادهای فرهنگی از اهواز و تحقق عدالت فرهنگی در کل استان توزیع شده است.

وی افزود: بالغ بر ٧٠٠ باشگاه کتابخوانی در استان دایر شده است که نوجوانان با مطالعه آثار نویسندگان با آنها مکاتبه و سؤالات مختلفی از آنها می‌پرسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تا پایان سال، سه پردیس سینمایی به سالن های سینمایی استان اضافه می‌شود بیان کرد: در استان خوزستان ٩ سینما فعال بود که ١٢ سینمای جدید به آن اضافه شد و در این خصوص خیلی از بخش خصوصی حمایت شد و به یاری خداوند نیز در آینده سه پردیس سینمایی به خوزستان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تئاتر اتفاقات خوبی رخ داده اضافه کرد: گروه‌های فعال در این حوزه فعالیت‌های بسیار خوبی دارند و یک سالن و 2 پلاتو در اهواز به صورت مستمر شاهد اجرای گروه‌های تئاتر هستند، همچنین جشنواره‌های مختلف در حوزه‌های فیلم، عکس، تئاتر و موسیقی نیز برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در راستای سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شعار ایران تهران نیست و با هدف تمرکززدایی از اهواز به دیگر شهرستان‌های استان خوزستان، در نیمه اول امسال اتفافات مختلف و متفاوتی شکل گرفت و رویدادها از اهواز تمرکززدایی شد، و این شعار در خوزستان بومی‌سازی شد که خوزستان اهواز نیست و شهرهای مختلفی دارد.

وی افزود: جشنواره تئاتر عربی با حضور کشورهای خارجی در سوسنگرد برای دومین بار برگزار شد تا نشان داده شود که رویدادهای فرهنگی در همه شهرستان‌های استان خوزستان برگزار می‌شود و در حال حاضر می توان گفت، هر شهرستان حداقل یک رویداد مهم استانی، ملی یا بین‌المللی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار