همزمان با هفته دولت با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و سیدحکمت‎الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کلنگ احداث یک مجتمع خدمات رفاهی وابسته به بخش خصوصی در جاده هندیجان به دیلم به زمین زده شد.
کد خبر: ۷۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 02 September 2019

این مجتمع خدمات رفاهی در زمینی به مساحت یک هکتار توسط بخش خصوصی در محور هندیجان به دیلم احداث خواهد شد و به مسافران این محور خدمات‎رسانی خواهد کرد.

این مجتمع با برآورد هزینه 76 میلیارد ریال در مدت دو سال به بهره‎برداری خواهد رسید و تا حدودی مشکل مسافران این محور را مرتفع خواهد کرد.

در این مجتمع خدمات رفاهی، امکانات رفاهی متعددی همچون جایگاه سوخت، تعمیرگاه، تعویض روغنی، کارواش، نمازخانه و امکانات اقامتی و پذیرایی پیش‎بینی شده است.

بندر هندیجان (هندیون، هندیان، هندیگان، اندیگان) یکی از شهرهای تاریخی ایران با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال، در جنوب شرقی استان خوزستان و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر و در شمال خلیج فارس قرار گرفته‌است. آثار بدست آمده در این منطقه نشان می‌دهد که در هزاره چهارم پیش از میلاد انسان متمدن در آن می‌زیسته‌ است. این منطقه در گذشته نام‌های مختلفی داشته که از آن جمله می‌توان به " هندیگان " و " اندیگان" اشاره کرد. رودخانه "بندر هندیجان " علاوه بر نقشی که در کشاورزی وتجارت منطقه دارد از نظر زیبایی‌های طبیعی نیز قابل توجه‌است. در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار که حاشیه آن به طول چندین کیلومتر پوشیده از گیاهان و گل‌های زیبا می‌شود می‌تواند گردشگران بسیاری را جذب کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار