«قاچاقچیان با افراد صاحب‌منصب استان‌های مرزی جهت قاچاق کالا هماهنگ هستند»
«قاچاقچیان با افراد صاحب‌منصب استان‌های مرزی جهت قاچاق کالا هماهنگ هستند»؛ خبری با این عنوان 20 روز قبل از قول یک مقام کشوری دارای اهلیت نقل شد، استاندار کردستان در این مدت، تحقیقاً به صورت شفاف و روشن هیچ واکنش رسمیِ علنی به آن نشان نداده است! این رویکرد برای کسانی که اخیراً اظهارات «بهمن مرادنیا» و واکنش‌های او به بازتاب گزارش‌های مراجع رسمی کشور را دنبال می‌کنند، کمی عجیب است!
کد خبر: ۷۷۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 03 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، 22 مردادماه 98 خبری با این عنوان منتشر کرد: «قاچاقچیان با افراد صاحب‌منصب استان‌های مرزی جهت قاچاق کالا هماهنگ هستند»؛ اهمیت خبر به آن دلیل است که این گفته از قول «سیدعبدالمجید اجتهادی»، مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور نقل شده است.

این مقام رسمی کشور اعلام کرده «هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب‌منصب در استان‌های مرزی از دلایل قاچاق لوازم خانگی به کشور است و در حقیقت آن صاحب‌منصبان ورود کالا به مرزی‌های کشور را تسهیل می‌کنند».

از آنجا که 16 استان از 31 استان کشور مرزی محسوب می‌شوند طبیعتاً اظهارات «اجتهادی» استان‌های بسیاری را شامل می‌شود اما دقت در سخنانی که از قول وی نقل شده چند نکته را برجسته می‌کند؛ طبق خبر منتشره، تنها شهرستان مرزی کشور که مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور از آن نام برده یکی از شهرستان‌های مرزی استان کردستان است، بنابراین ذهن هر مخاطبی پس از مطالعه خبر ناخودآگاه متوجه کردستان می‌شود؛ نمی‌شود؟!

اما؛ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان خبر داده که پنجمین جلسه کمیسیون اصلی برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، شنبه هفته جاری، 9 شهریورماه، به ریاست استاندار برگزار شده است؛ «بهمن مرادنیا» در جلسه یادشده، ظاهراً به موضوع مطرح شده «هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب‌منصب در استان‌های مرزی» نه تنها واکنشی نشان نداده بلکه قاچاق را اتهامی ناروا بر پیشانی کردستان خوانده است!

این باور استاندار چه درست باشد و چه غلط موضوع سخن ما نیست و باید کسانی تأیید یا تکذیب کنند که به آمار و اطلاعات دسترسی داشته و در یک کلام اهلیت اظهارنظر در این حوزه را دارند، آنچه مقصود نظر این مقال است موضوع دیگری است.

کیست که نداند استاندار کردستان به تازگی در برابر هرخبری درباره کردستان که کمترین بار منفی داشته باشد واکنش نشان می‌دهد؛ او حتی در موارد متعدد از پذیرش گزارش‌های منتشره توسط مراجع رسمی کشور امتناع کرده است؛ اگرچه پذیرش یا عدم پذیرش او بر اصل موضوع خدشه‌ای وارد نمی‌کند اما جای سؤال است استانداری که این روزها در واکنش به اخبار منفی در قبال استان همواره بر ریل انکار طی طریق کرده چرا در باب اظهارات مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور روزه سکوت گرفته است؟

20 روز از انتشار خبر اظهارات «سیدعبدالمجید اجتهادی» گذشته است؛ تنها شهرستان مرزی کشور که نامش در خبر یادشده آمده در محدوده جغرافیایی کردستان است؛ با این وصف انتظار از نماینده عالی دولت در کردستان برای شفاف‌سازی در این باره انتظاری به‌حق است.

20 روز انتظار برای شفاف‌سازی استاندار کردستان درباره یک خبر قابل تأمل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار