مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از بهره برداری طرح کتاب آباد در ۵ روستای محروم شهرستان فریدونکنار خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 02 September 2019

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از بهره برداری طرح کتاب آباد در ۵ روستای محروم شهرستان فریدونکنار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، ولیپور با اشاره به اجرای طرح در روستا‌های حسین آبادشیرا، زاهدکلا، کلاگرسرا، کوچک بیشه محله و حیدرکلای گفت: این اداره کل با هدف ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه، طرح کتاب آباد را زیرشاخه طرح مطالعه با طعم تابستان قرار داده تا بطور ویژه در شهرستان فریدونکنار و روستا‌های محروم این شهرستان به کمک دهیاری ها، قفسه‌های کتاب دایر شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: این طرح با ۲۰۰ عنوان کتاب در روستای حسین آباد شیرا بخش دهفری شهرستان فریدونکنار به بهره برداری رسیده و همچنین مکان اجرای طرح حسینیه‌ها و مساجد روستا‌ها درنظر گرفته شده تا از ظرفیت روحانیون منطقه نیز استفاده شود.
ولیپور گفت: شهرستان فریدونکنار به عنوان یکی از ۳۱ شهر کم برخوردار و آسیب پذیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و معرفی شده و به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهاد‌های فرهنگی وظیفه مهمتر و سنگین تری در این منطقه دارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: باور داریم که مناطق محروم اقتصادی محرومیت فرهنگی ندارند و بایستی برای ارتقا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت تزریق امید اجتماعی و نشاط فرهنگی برنامه ریزی و تلاش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار