رثیس کمبسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز عنوان کرد:
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز از پیگیری تامین اعتبار برای تعمیر اتوبوس‌های فرسوده توقیفی و بازگشت این اتوبوس‌ها به ناوگان شهری اهواز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 02 September 2019

رحیم کعب‌عمیر با اشاره به وضعیت سیستم حمل و نقل شهری و اتوبوسرانی اهواز اظهار کرد: اهواز به یک هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در حال حاضر با توجه به خراب شدن برخی اتوبوس‌ها تعداد دستگاه‌های اتوبوس در کف خیابان بین 130 تا 170 دستگاه متغیر است. با این وضعیت در واقع اکنون در اهواز اتوبوسی برای مردم وجود ندارد.

وی در خصوص پیگیری افزایش تعداد اتوبوس‌های ناوگان شهری، افزود: از شهردار اهواز درخواست شده تا 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری بیافزاید که باید ببینیم با توجه به وضعیت اعتبارات، این کار شدنی است یا خیر.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه بیش از 100 دستگاه اتوبوس فرسوده توقیف شده در اهواز وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اتوبوس تولید نمی‌شود و حتی اگر تولید شود، قیمت بالایی دارد و پرداخت این هزینه‌ها از عهده شهرداری خارج است، با استاندار خوزستان در خصوص تعیین تکلیف اتوبوس‌های توقیف شده مکاتبه کرده‌ایم تا با اعتبار حدود 26 میلیارد تومان، 70 تا 80 دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌های توقیف شده که قابیلت تعمیر دارند، تعمیر شوند.

کعب‌عمیر عنوان کرد: استاندار خوزستان نامه‌ درخواستی شهرداری را به حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ارجاع داده است که باید ببینیم آقای حاجتی چه اعتباری در اختیار شهردای قرار می‌دهد و چه تعداد اتوبوس از این 70 تا 80 دستگاه اتوبوس تعمیر و وارد مدار خواهند شد. اگر این اتوبوس‌ها تعمیر و وارد مدار شوند، به وضعیت ناوگان شهری کمک زیادی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از نیمی اتوبوس‌های فعال اهواز کولر ندارند که جهت تعمیر آنها دچار محدودیت منابع مالی هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار