در اختتامیه جشنواره شهید رجایی عنوان شد؛
استاندار آذربایجان شرقی نسبت به تعلل برخی عوامل دخیل در پروژه خط‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز هشدار داد.
کد خبر: ۷۷۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 31 August 2019

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان، گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، کاستی‌ها را به استحضار ایشان رساندم و اعلام کردم که اگر تا دو ماه آینده، این پروژه به بهره‌برداری نرسد، نسبت به پیمانکار و سایر افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده باشند، اعلام جرم خواهم کرد.

وی همچنین بر عزم جدی مدیریت ارشد استان برای مقابله و برخورد با فساد تأکید کرد و اظهار داشت: انتظار داریم مدیران با کارمندان خاطی برخورد کنند وگرنه با خود آنها برخورد خواهد شد.

پورمحمدی با بیان اینکه اخذ هرگونه شهریه اجباری در مدارس دولتی، ممنوع است، افزود: نسبت به این موضوع، حساسیت ویژه‌ای دارم و اگر شهروندی نسبت به این موضوع، شکایتی داشته باشد، به شدت با شخص متخلف برخورد می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، گفت: با وجود تحریم‌ها و تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی و جلوگیری از صادرات نفت ایران، دولت دوازدهم همچنان روند توسعه اقتصادی و تامین نیازهای مردم در داخل کشور را دنبال می کند که اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، آب و کشاورزی گواهی بر این مدعاست.

پورمحمدی به اقدامات دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش‌های دولت یازدهم در عرصه بین‌المللی، تمام تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران لغو و حق دسترسی ایران به انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شد؛ هرچند دولت آمریکا همچون مقاطع گذشته در این مقطع نیز بدعهدی و بی‌اعتنایی خود را به توافق‌های بین‌المللی نشان داد.

وی ادامه داد: دیپلماسی فعال دولت بعد از خروج آمریکا از برجام، برای اولین بار توانست اجماع سیاسی جهانی علیه ایالات متحده را تشکیل دهد و هم‌پیمانان همیشگی آمریکا در دفاع از حقانیت ایران در در مساله برجام، در مقابل کاخ سفید موضع‌گیری کردند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعمال سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سردمداران آمریکا مدعی شدند که می‌خواهند صادارت نفت ایران را به صفر برسانند؛ با این حال و با وجود خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه اقتصادی و فشار تندروهای داخلی و خارجی، دولت دوازدهم توانست شوک‌های ناشی از این شرایط را با مدیریت، کنترل کند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: کنترل بازار ارز و سیر نزولی بهای ارز پس از شوک ناشی از تحریم‌های جدید از جمله اقدامات مدیریتی دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی بود؛ به نحوی که بازار ارز، دوره ثبات را تجربه می‌کند.

وی، اجرای طرح تحول سلامت را بزرگترین پروژه اجتماعی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، 10 میلیون نفر از هموطنان فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که بخش عمده آنها را ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و طبقات نیازمند جامعه تشکیل می‌دهند.

پورمحمدی افزود: تحویل 710 هزار واحد مسکن مهر، افزایش نرخ رشد اقتصادی، افزایش استخراج منابع نفت و گاز و افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی تنها گوشه‌ای از خدمات دولت تدبیر و امید به مردم ایران است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین چشم‌انداز 24 ماهه دولت، گفت: زنده نگه داشتن امید در میان مردم، ادامه دیپلماسی و تعامل فعال با جهان به منظور رفع تحریم‌ها و کم کردن آثار آن به صورت همزمان، حفظ ثبات بازار ارز، کاهش تورم و تلاش برای افزایش نرخ رشد اقتصادی، تمرکز بر افزایش صادرات غیرنفتی، ارتقای وضعیت تولید داخلی و تلاش برای بهبود وضعیت معیشت مردم بخصوص دهک‌های پایین جامعه از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت است و در راستای تحقق این مهم، از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده خواهیم کرد.

در این آیین، 15 دستگاه اجرایی استان آذربایجان شرقی به عنوان برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی در بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد تجلیل قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :