فرماندار دشت آزادگان گفت: با وجود تنگناهای مالی و معضلات حوزه تجارت سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار محصولات مختلف از شهرستان دشت آزادگان به عراق صادر شد.
کد خبر: ۷۷۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 31 August 2019

حمید سیلاوی در نشست با خبرنگاران در محل نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت افزود: دشت آزادگان دارای سه شهرک صنعتی با محوریت واحدهای تولید محصولات پلاستیکی، پلی اتیلن و واحدهای بسته بندی است همچنین این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کشور عراق ظرفیت خوبی در بحث واردارت و صادرات دارد.

وی یادآور شد: تاکنون سه سرمایه گذار برای صادرات محصولاتی نظیر سیمان، خرما و برخی فرآورده های دیگر تعیین شده اند.

به گفته سیلاوی شهرستان دشت آزادگان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در خوزستان و کشور است و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

وی با اشاره به وقوع سیل در این شهرستان یادآور شد: دی و بهمن سال گذشته شاهد وقوع ۲ سیل در دشت آزادگان بودیم که باعث زیر آب رفتن ۱۰ روستا و همچنین متاثر شدن ۱۷ روستا شد، سیل ۵۴ هزار هکتار از اراضی دشت آزادگان را به زیر آب برد.

وی افزود: برای برطرف کردن بخشی از خسارت های ناشی از سیل کشت تابستانه امسال به تناسب توان کشاورزان آزاد گذاشته شد، در مجموع حدود ۲۷ هزار هکتار از اراضی زیرکشت رفته اند که ۲۰ هزار هکتار از آنها کشت شلتوک است.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: در این شهرستان حدود ۲۲۰ کیلومتر سیل بند وجود دارد که در سیل فروردین ماه امسال حدود ۱۹ کیلومتر آن تخریب شد از این رو با بکارگیری ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات در صدد اصلاح سیل بندها ظرف ۱۰ روز آینده هستیم.

وی ادامه داد: ۲هزار و ۷۰۰ پرونده برای جبران خسارت های ناشی از سیل تشکیل شده و تاکنون به ۷۰۰ پرونده رسیدگی شده است، برای پرداخت خسارت سیل به منازل نیز در قالب بازسازی و احداث منازل جدید برنامه ریزی شده است.

سیلاوی در بخشی دیگر درخصوص احداث جاده سوسنگرد - بستان یادآور شد: جاده سوسنگرد - بستان از جاده های مهم در پیاده روی اربعین حسینی است که در چهار مقطع تقسیم بندی و به چهار پیمانکار واگذار شده  است اما روند اجرای پروژه در ۲ قسمت به دلیل تعلل پیمانکار به کُندی پیش می رود.

وی افزود: ۶۰ موکب در مسیر منتهی به مرز چذابه و ۲۰۰ موکب در مرز مستقر خواهند بود، همچنین تأمین آب از محل پمپاژ الغدیر به سمت مرز چذابه برای مواکب و پایانه ها انجام شده است.

 افتتاح ۶۰ پروژه در هفته دولت

فرماندار شوش نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شوش ادامه داد: بیش از چهار و ۵۰۰ اسب اصیل در شوش وجود دارد که به تازگی نیز  شهرستان شوش در جشنواره مسابقات زیبایی اسب مقام نخست را کسب کرد.

عدنان غزی یادآور شد: شوش دارای ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز است و در برخی نقاط این شهرستان تولید گندم در هر هکتار به حدود هشت تُن  می رسد که در این حوزه نیز مقام نسخت را دارد، در حوزه تولید چغندرقند و ذرت، شوش مقام اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ شرکت صنعتی در شوش وجود دارد گفت: پروژه ساخت دانشگاه فرهنگیان با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر، احداث درمانگاه فرهنگیان و عملیات آسفالت در ۲۷۰ هزار متر مربع از جمله پروژه های سال جاری در شهرستان شوش بوده است، در۲ سال اخیر ۳۲ میدان ورزشی جدید را احداث کردیم که ۱۲ مورد آن در سال جاری انجام شد.

غزی با اشاره به اینکه ۶۰ پروژه با اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان شوش افتتاح شده است گفت: کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار روزانه چهار هزار و ۵۰۰ تُن در این شهرستان افتتاح شده است.

نمایشگاه هفته دولت از ۶ تا ۹ شهریور ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در محل نمایشگاه دائمی اهواز برگزار می شود، این نمایشگاه در ۲سالن امام رضا و خلیج فارس  در متراژی بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ متر برپا شده است.

۲۰۰ غرفه در این نمایشگاه شامل دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است تا در کنار هم عملکردها و دستاوردهای خود را به معرض نمایش بگذارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار