در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید تلاش بیشتری برای بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان صورت گیرد.
کد خبر: ۷۷۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 30 August 2019

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسی‌فرد در این دیدار با بیان این که تا فرهنگ جامعه‌ای اصلاح نشود تحولی در آن جامعه اتفاق نمی‌افتد اظهار کرد : اگر تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد می‌تواند بسترساز حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) باشد.

وی افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری در ٩ سال گذشته تأکید و اولویت نخست را بر مسائل اقتصادی و اقتصاد گذشته‌اند به دلیل این که در جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا هستیم اما تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از اقتصاد بر فرهنگ و مسائل فرهنگی جامعه و کشور است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور متعدد هستند و در دولت هم چند وزارتخانه مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در فرهنگ سهم دارند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هرم فرهنگ قرار دارد.

وی گفت: نخستین حرکت پیامبر تحول بنیادین فرهنگ بود تا توانستند آن حرکت را رهبری کنند و محصول تلاش های پیامبر اکرم (ص) شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در مباحث فرهنگی ، مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر هنر دارند و مباحث هنری یکی از حلقه های مفقوده در مباحث فرهنگی از ابتدای انقلاب بوده است.

موسوی‌فرد بیان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه هنر اما متأسفانه در ایران کمتر به این موضوع توجه شده هرچند دولت‌های مختلف در این زمینه تلاش‌های زیادی کردند.

وی افزود: در این زمینه کادرسازی و تربیت نیروی لازم انجام نشد و وقتی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد کادرها و نیروها باید متناسب با این عرصه تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید فیلم‌هایی تولید کنیم که حرف اول را در جهان بزنیم.

امام جمعه اهواز ادامه داد: باید تلاش بیشتری برای بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار