تراکتور -پرسپولیس
در ادامه هفته دوم لیگ برتر چهار مسابقه روز جمعه برگزار می شود که در حساس ترین بازی تراکتور در تبریز میزبان پرسپولیس است.
کد خبر: ۷۷۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 29 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، در دومین روز از هفته دوم لیگ برتر تراکتورسازی روز جمعه 4در تبریز میزبان پرسپولیس تهران است.

تراکتور و پرسپولیس هر دو خود را مدعی قهرمانی می دانند. پرسپولیس قهرمان سه دوره لیگ برتر می خواهد از عنوانش دفاع کند و تراکتور هم با مصطفی دنیزلی و خرید بازیکنانی نیز فورچونه فقط به دنبال قهرمانی است. کالدرون آرژانتینی برای اولین مرتبه چنین مسابقه ای را در فوتبال ایران تجربه خواهد کرد. مسابقه ای با حضور تماشاگران پرشور اما مصطفی دنیزلی وضعیتش متفاوت است او هم فوتبال ایران را به خوبی می شناسد و هم پرسپولیس را!

نبرد دو مربی با تجربه و صاحب سبک نوید یک مسابقه حساس و جذاب را در لیگ برتر نوزدهم می دهد. این مسابقه را کالدرون به فینال تشبیه کرد.  هواداران پرشور تبریزی امیدوارند در اولین فینال 6 امتیازی لیگ برتر بازی با کیفیتی را شاهد باشند و صاحب اولین برد در لیگ برتر نوزدهم شوند.

تراکتور به دنبال اولین برد خود در لیگ نوزدهم است و پرسپولیس و کالدرون هم نمی خواهند راحت تسلیم شوند و با هدف به دست آوردن دومین پیروزی متوالی وارد مسابقه خواهند شد.

تمام بازیکنانی که در تراکتور در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته میتوانند در این بازی به میدان بروند.

نگاهی به تقابل های دو تیم

تراکتور در لیگ برتر 22 بار به مصاف پرسپولیس تهران رفته و توانسته در مقطعی پنج پیروزی پشت سر هم مقابل این تیم به دست آورد.

 تقابل دو تیم تراکتور و پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر با برتری تراکتور در هشت بازی، برتری پرسپولیس در 9 بازی و تساوی در پنج بازی همراه بود.

تراکتور و پرسپولیس اولین بار در هفته دوم نخستین دوره لیگ برتر با یکدیگر روبه‌رو شدند. 27 آبان سال 80 سرخپوشان تهران با گل رضا جباری در ورزشگاه باغشمال تبریز پیروز شدند. پرسپولیس در بازی برگشت آن سال هم با گل‌های سهراب انتظاری و اسماعیل حلالی تراکتور را با نتیجه دو بر یک شکست داد و تک گل نماینده تبریز را علیاری به ثمر رساند.

تراکتور از لیگ نهم دوباره به سطح اول فوتبال باشگاهی ایران بازگشت و 4 آبان 88 در هفته سوم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس قرار گرفت که در این دیدار نماینده تبریز با نتیجه دو بر یک شکست خورد. مجتبی زارعی و ملا محمد برای پرسپولیس و فرهاد خیرخواه برای تراکتور در آن بازی گلزنی کردند.

جمعه 27 فروردین سال 89 تراکتور در بازی برگشت لیگ نهم با تکیه بر 70 هزار هوادارش بازی خوبی مقابل پرسپولیس ارائه داد و دقیقه 38 فرهاد خیرخواه تراکتور را با یک گل پیش انداخت که در ادامه هادی نوروزی دقیقه 56 گل تساوی را به ثمر رساند تا این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
این دو تیم در لیگ دهم در هفته اول مقابل هم قرار گرفتند که نماینده پایتخت با تک گل غلامرضا رضایی توانست به پیروزی برسد ولی در بازی برگشت تراکتور با تک گل جاسم کرار برای نخستین بار مقابل پرسپولیس در لیگ برتر به برتری رسید.

در بازی رفت لیگ یازدهم هم تراکتور با تک گل دقیقه 49 سیاوش اکبرپور، پرسپولیس را در تهران شکست داد. در بازی برگشت نیز بازهم تراکتور با نمایش فوق العاده در حضور 50 هزار هوادارش در تبریز توانست رقیبش را با نتیجه سنگین چهار بر یک پرسپولیس را شکست دهد. در این دیدار فلاویو لوپز در دقایق 50 و 63 فرزاد حاتمی در دقیقه 57 و محمد ابراهیمی در دقیقه 65 برای میزبان و علیرضا نورمحمدی دقیقه 79 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

تراکتور در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ دوازدهم نیز پرسپولیس را شکست داد. سیدمهدی سیدصالحی با ضربه دقیقه 77 خود در بازی 13 آذر 91 دروازه نیلسون برزیلی را گشود تا تراکتور دست پر به تبریز بازگردد؛ همچنین بازی برگشت نیز سید صالحی، مهدی کریمیان و گیلسون سوآرز برای تراکتور و رضا حقیقی برای پرسپولیس گلزنی کرد تا این بازی با نتیجه سه بر یک به نفع سرخ‌های تبریز به پایان برسد.

تراکتور پس از پنج پیروزی پشت سر هم مقابل پرسپولیس، لیگ سیزدهم با گل سید مهدی سید صالحی (بازیکن سابق تراکتور) طعم شکست را پس از سال‌ها چشید؛ البته تراکتور در بازی برگشت با گل کریم انصاری‌فر با نتیجه یک بر صفر در تبریز مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید.

وضعیت در لیگ چهاردهم برای تراکتور خوب پیش رفت و این تیم در بازی رفت در ورزشگاه آزادی با نتیجه سه بر یک پرسپولیس را مغلوب کرد که گل‌های این دیدار را سوشا مکانی (گل به خودی)، سامان نریمان جهان و ادینیو برای تراکتور و محسن بنگر برای پرسپولیس به ثمر رساند. بازی برگشت این دو تیم، تراکتور با تک گل شاهین ثاقبی در تبریز موفق به شکست پرسپولیس شد.

تراکتور در لیگ پانزدهم در بازی رفت در تبریز با گل بنستون شکست خورد و بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی به تساوی یک بر یک رسید که رضاییان برای پرسپولیس و ایرانپوریان برای تراکتور در این بازی گلزنی کردند.

بازی رفت تراکتور و پرسپولیس در لیگ شانزدهم 20 شهریور سال 95 در تبریز برگزار شد که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند اما در بازی برگشت که هفدهم بهمن سال 95 برگزار شد، تبریزی‌ها متحمل شکست سنگین سه بر صفر شدند که مهدی طارمی، وحید امیری و رامین رضاییان گل‌های نماینده پایتخت را به ثمر رساندند.

کار در لیگ هفدهم نیز برای تراکتور چندان خوب پیش نرفت و این تیم در بازی رفت با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه یادگار امام (ره) متحمل شکست دیگری شد که حاتمی برای تراکتور و کمال کامیابی نیا و گادوین منشا برای پرسپولیس در این دیدار گلزنی کردند؛ همچنین در بازی برگشت نیز پرسپولیس با گل‌های کامیابی‌نیا و علی علیپور بار دیگر تراکتور را شکست داد.

پس از خصوصی‌سازی در لیگ هجدهم، وضعیت تراکتور بهتر شد و این تیم توانست پس از مدت‌ها مدافع عنوان قهرمانی را در ورزشگاه آزادی با نتیجه بدون گل متوقف کند و بازی برگشت نیز در تبریز با تساوی یک بر یک به پایان رسید که دانیال اسماعیلی‌فر برای تراکتور و کمال کامیابی‌نیا برای پرسپولیس گلزنی کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :