مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شروع طرح دریا (اول خرداد لغایت ۳۱ مرداد) ۴۰ نفر (۳۶ مر و ۴ زن) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۷۷۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 29 August 2019

 به گزارش آوای خزر،مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به افزایش غرق شدگان در دریای مازندران و غیر بومی بودن ۸۰ درصد از غرق شدگان گفت: شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.

وی افزود: براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، شهرستان‌های بابلسر با ۱۰ و محمود آباد با ۷، رامسر با ۶ دارای بیشترین غرقی، شهر‌های چالوس، فریدونکنار، جویبار، بهشهر هر کدام با یک مورد کمترین آمار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه عنوان کرد:۲۱ تا ۳۰ سال سن را با ۱۲ مورد و پس از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۰ مورد و ۳۱ تا ۴۰ سال با ۷ مورد به ترتیب بیشترین سن غرق شدگان است.

عباسی در خصوص بیشترین ماهی که غرقی در آن اتفاق افتاد، گفت: مرداد با ۲۲، تیر ماه با ۱۵ و خراد با ۳ غرقی گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان مازندران به تفکیک محل غرق شدگان را ۲۵ نفر خارج از طرح، ۸ نفر بخش خصوصی، ۵ نفر منطقه غیر قابل پوشش، ۲ نفر هم داخل طرح اعلام کرد و افزود: بیشتر مغروقین با وجود توصیه‌ها و هشدار‌های مکرر، محدوده‌های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار