در هفته دولت
تابناک مرکزی - کارگران شرکت هپکو اراک امروز مقابل دادگستری کل استان مرکزی تجمع کردند
کد خبر: ۷۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 28 August 2019

 

به گزارش تابناک مرکزی - شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکت‌های اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشور‌های آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن‌ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی ۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

 این شرکت از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سو مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است و مسئولان هم تا کنون به قول‌های که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند.

صبح روز یکشنبه و با شروع هفته دولت، کارگران شرکت هپکو در اعتراض به عدم تعیین تکلیف آینده شغلی خود و پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه به خیابان‌های مرکز شهر اراک آمدند.

علیرغم قول روز یکشنبه استاندار مرکزی مبنی بر پرداخت بخشی از حقوق کارگران هپکو در هفته جاری، روز دوشنبه نیز کارگران شرکت هپکو اراک در تجمعی مقابل استانداری مرکزی صدای خود را به گوش مسئولین استانی رساندند.

در ادامه این اعتراض‌ها کارگران هپکو روز گذشته با بستن مسیر راهآهن خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدن.

در شرایطی که روز گذشته بخشی از حقوق تیرماه کارگران هپکو به حساب آن‌ها واریز شده بود، امروز در مقابل دادگستری کل استان مرکزی تجمع کردند.

 تجمع کارگران هپکو مقابل دادگستری کل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار