آقازاده استاندار مرکزی همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در دیدار با مردم روستای آقداش از توابع شهرستان خنداب، گفت: بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی راهکار مقابله با تحریم دشمنان است.
کد خبر: ۷۷۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 28 August 2019

به گزارش تابناک مرکزی :آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی تسریع در بهره برداری از طرح ها، ایجاد اشتغال ،درآمد زایی و مقابله با تنگناهای اقتصادی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: روستای اقداش با دارا بودن زیر ساخت های مناسب، قرار گیری در مرکزیت ۱۱ روستا و دارا بودن سه هزار نفر جمعیت از ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به بخش برخوردار است .

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه شهرستان خنداب از جمله شهرستان های کمتر توسعه یافته استان و کشور است، می توان از ظرفیت های این خطه با هماهنگی های لازم با وزارت کشور بیشتر بهره برد.

آقازاده افزود: کار کارشناسی ایجاد بخش در این منطقه به مرکزیت اقداش امسال توسط استانداری مرکزی انجام و در صورت توجیه تبدیل این منطقه به بخش نتیجه به وزارت کشور ارسال و پیگیری می شود.

وی ادامه داد: تا پایان امسال نتیجه اقدامات کارشناسی و پیگیری ها را به مردم اقداش اعلام می کنیم.

استاندار مرکزی موافقت استانداری را از جمله راهکارهای تبدیل این منطقه به بخش عنوان کرد و گفت: در صورت موافقت استانداری، کارشناسان وزارت کشور کار کارشناسی برای تبدیل این منطقه به بخش را انجام و نتیجه را به وزارت کشور منعکس می کنند.

فرماندار شهرستان خنداب در این نشست گفت: روستای اقداش با سه هزار نفر جمعبت بزرگترین روستای این شهرستان است. 

حاج علی بیگی افزود : بیش از ۴۰۰ هکتار باغ انگور در روستای اقداش وجود دارد که ۱۰ درصد از مجموع ۳۰ هزار تن تولید انگور خنداب در این روستا تولید می شود. 

وی ادامه داد: در مدت هفت تا هشت سال گذشته، ۵۰۰ مجوز در روستای اقداش صادر شده و ۷۰ تا ۸۰ درصد بافت این روستا استحکام بخشی شده است. 

فرماندار شهرستان خنداب گفت: نبود شعبه بانک و مجموعه ورزشی از جمله مشکلات روستای اقداش است که با توجه درامدها و گردش مالی این روستا ایجاد شعبه بانک از ضروریات این روستا است.

حاج علی بیگی افزود: ۲۰ میلیارد ریال طرح امسال در این روستا اجرایی شده و تا پایان سال کوچه بدون اسفالت در این روستا نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ۱۱چشمه قنات در روستای اقداش وجود دارد که به دلیل جایگزینی چاه به جای قنات امکان اختصاص اعتبار به این قنات ها امکان پذیر نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار