شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه پایتخت زیبایی‌های زیادی دارد گفت:‌ در سال‌های اخیر این ظرفیت‌ها و جذابیت‌های منحصربه فرد معرفی نشده‌اند و در این زمینه غفلت کرده‌ایم.
کد خبر: ۷۷۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 28 August 2019
در معرفی زیبایی‌های پایتخت غفلت کرده‌ایم

به گزارش تابناک تهران، سید حمید موسوی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)‌ اظهارداشت: حتی بسیاری از ساکنان تهران هم شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و زیبایی‌های پایتخت ندارند.

وی با اشاره به پول‌هایی که سالانه به عنوان ارز مسافرتی از کشور خارج و در کشورهای همسایه هزینه می‌شود گفت: چه بسا با معرفی بیشتر جاذبه‌های تهران بسیاری از شهروندان به جای سفر به کشورهای همسایه از همین جاذبه‌ها دیدن کنند و از خروج ارز نیز جلوگیری شود.

موسوی با تشریح قابلیت‌های منطقه یک تهران در شمال پایتخت گفت:‌ ارتفاعات توچال، دربند و همچنین وجود بسیاری از اماکن تفریحی و گردشگری در این منطقه، سبب شده که اینجا به عنوان یک قطب گردشگری مهم قلمداد شود.

شهردار منطقه یک تهران ادامه داد: در حالی در دنیا برخی کشورها به ساخت پدیده های گردشگری مصنوعی مثل کوه یخی یا .... برای جذب گردشگر روی می‌آورند که ما در تهران از بهره‌برداری موقعیت استراتژیک این کلانشهر غافل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در کمتر از ۲ ساعت سفر در شهر تهران می‌توان به مناطق کویری (در جنوب و جنوب شرق پایتخت) رفت و این در حالی است که همزمان با طی همین زمان مسافت در شمال پایتخت می‌توان به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی روی برف پرداخت.

موسوی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری تاکید بسیاری بر احیای مناطق فرهنگی، تاریخی و هنری در پایتخت وجود دارد گفت:‌ طی چند ماه اخیر خانه - موزه استاد عزت الله انتظامی مرمت و بازگشایی و نیز خانه نیما نیز خریداری شد.

وی افزود: همچنین بزودی شاهد افتتاح موزه استاد دکتر حسن حبیبی در منطقه یک خواهیم بود.

موسوی با بیان اینکه ۷۰ هکتار از محدوده منطقه یک تهران در اختیار سفارتخانه‌ها یا اقامتگاه‌های سفیران کشورهای خارجی قرار دارد گفت:‌ پراکندگی این مراکز سبب شده کارآیی لازم از حضور آنها نداشته باشیم؛ به دنبال طرح ایده‌هایی هستیم تا درصورت امکان و وجود زمینه های لازم، محدوده هایی مخصوص مراکز دیپلماتیک در یک محدوده مشخص داشته باشیم تا بتوانیم بهره‌وری لازم و مناسب نیز از حضور آنها به عمل آوریم.

شهردار منطقه یک تهران همچنین با تشکر از فعالیت‌های خبری ایرنا به عنوان رسانه‌ای مردمی و حاکمیتی اعلام کرد: دست همکاری بیشتر به سوی این مجموعه بزرگ و حرفه‌ای برای معرفی بیشتر شهر تهران، اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده برای مردم و نیز تزریق بیشتر روحیه نشاط و امید به جامعه دراز می‌کنیم.

وی گفت: پس از بازدید از بخش‌های مختلف ایرنا در جریان ظرفیت‌های علمی و بی‌بدیل این رسانه باسابقه قرار گرفتم و امید است با تقویت همکاری‌های مشترک، بتوان افکارعمومی را نسبت به اقداماتی که در سطح شهر انجام می‌شود بیشتر آشنا کرد و در مواجهه با تزریق سیاه‌نمایی برخی رسانه های مغرض خارجی نیز زمینه تقویت نشاط اجتماعی بیش از گذشتهفراهم آورد.

موسوی پیش از این دیدار از اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی در بخش‌های داخلی، استان‌ها و نیز بین‌الملل بازدید کرد و از نزدیک و در گفت وگو با خبرنگاران، دبیران، مترجمان و سردبیران با فراینده تولید و انتشار فرآورده های خبری در این رسانه بیشتر آشنا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار