تابناک / دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت و مریم گل احضار سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری رشت درباره بزرگترین پروژه سرمایه گذاری سه استان شمالی کشور با عنوان پارک آبی رشت در نشست غیررسمی به اعضای شورای اسلامی شهر گزارش دادند.
کد خبر: ۷۷۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 28 August 2019
 
  تابناک / دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت و مریم گل احضار سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری رشت درباره بزرگترین پروژه سرمایه گذاری سه استان شمالی کشور با عنوان پارک آبی رشت در نشست غیررسمی به اعضای شورای اسلامی شهر گزارش دادند.
 
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر حاج محمدی در این نشست اجرای طرح سرمایه گذاری پارک آبی در رشت را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: سرمایه گذار پروژه در سه مرحله از زمین بازدید کرده و توافق شده چنانچه زمین تحویل داده شود تا فروردین سال آینده پارک آبی وارد مرحله اجرایی شده و پس از آن بقیه مراحل را فاز به فاز به انجام برساند.

دکتر ناصر حاج محمدی خاطر نشان کرد: از مزایای اجرای پروژه این است که تمام تجهیزات لازم آن وارد کشور شده و همه آن به صورت پیش ساخته بوده و تنها باید قطعات آن نصب شوند که از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی گفت: اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ممکن است به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم افزایش یابد و از نظر میزان سرمایه گذاری بزرگترین پروژه سه استان شمالی کشور محسوب می شود.

 
 
 

در این نشست مریم گل احضار با اشاره به اینکه لایحه پروژه سرمایه گذاری پارک آبی برای ارائه به شورا آماده شده بود اما چون جلسه تشکیل نشد، در این نشست به طور غیررسمی توضیح داده می شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت سپس گفت: آقای شهردار سرمایه گذار این پروژه را شناسایی کرده اند که در صورت واگذاری زمین در دو مجموعه خانم ها و آقایان و در ده هکتار اجرایی می شود.

وی ادامه داد: زمینی در جاده تهران در ورودی شهر رشت از منابع طبیعی و جنگل داری طی تفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی به مساحت ۴۶ هکتار به شهرداری رشت تعرفه شده که باید در کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری بدهیم.

وی تاکید کرد: سرمایه گذار تعهد نموده که یک هزار میلیارد تا یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری کند و اگر زمین آماده باشد در اولین فرصت کار اجرایی را شروع می کند.

گل احضار گفت: امروز لایحه را آورده بودیم تا مجوز لازم را برای فراخوان از شورای محترم شهر بگیریم تا با تغییر کاربری زمین بستر های لازم برای اجرای این پروژه سرمایه گذاری بزرگ شهر رشت فراهم شود.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه سینما، هتل، شهر سلامت، رستوران، میهمانسرا، پارکینگ طبقاتی، شهر بازی و... در نظر گرفته شده که مرحله به مرحله به اجرا در می آید.

مریم گل احضار همچنین تاکید کرد: اگر این پروژه اجرایی شود درآمد پایدار مناسب برای شهرداری رشت رقم خواهد خورد چون درصدی از درآمد پروژه به طور همیشگی متعلق به شهرداری رشت خواهد بود و می تواند بسیاری از مسائل مالی شهرداری را رفع کند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
زمین های بکر و حاصل خیز وزارت جنگ سابق هکتار هکتار بخشیده شده به ادارات ، سازمانها دولتی،نظامی،فرهنگی و حوزه،مسکن مهر،شهرک صنعتی رشت ،در حالی که این زمینها سابقا تولیدات فراوانی از برنج ،تولیدات دامی ،و شیلات را داشتند .خیلی راحت تغییر کاربری داده می شود .آنوقت یه کشاورز بد بخت اگه بخواهد یه گوشه ای از زمینش رو چیزی بسازه میگن زمین کشاورزی هست باغ هست تغییر کاربری داده نمیشه.این زمین هایی که الان این بلا سرشون اومده همه اش طرح و ایده هلندی ها و آلمانی ها بوده همون هایی که الان قطب تولیدات کشاورزی و دامی اروپا هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار