فرماندار آبادان گفت: طرح شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر و متکدی در سطح شهر آبادان آغاز شده و مدت ۱۵ روز ادامه دارد.
کد خبر: ۷۷۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 31 August 2019

سیدزین العابدین موسوی در نشست کار گروه تخصصی ساماندهی معتادان و متکدیان کارتن خواب در فرمانداری آبادان اظهار داشت:این طرح با مشارکت شهرداری آبادان، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط اجرا و متکدیان و معتادان متجاهر از سطح  شهر جمع آوری و فضای شهری برای آنها ناامن خواهد شد.

وی تعداد افرادی که به صورت حرفه ای در سطح شهر آبادان تکدی گری می‌کنند را حدود  ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود:با بهره گیری از مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی و بندپنج ماده ۵۵ شهرداری‌ها با این افراد برخورد می‌شود.

فرماندار آبادان بر لزوم ایجاد اردوگاهی برای نگهداری افراد معتاد و متکدی و تلاش برای اصلاح آنها تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی و خدمات رسان باید بر اساس وظایف و مسئولیت تعیین شده در قانون به این موضوع ورود کنند.

وی بیان داشت:تکدی گری و اعتیاد  ۲ مقوله جدا از یکدیگر اند اما منشا آنها بیکاری، نداشتن مهارت ، فقر ، مشکل خانوادگی،  معلولیت، بیماری ، ناتوانی فرد در تامین هزینه زندگی و بی توجهی به افراد سالخورده بوده که در نهایت به خودکشی، فساد و فحشا، سرقت و لاابالی گری منجر می شود لذا باید با  آموزش شهروندان را از عواقب اینگونه رفتارها آگاه کرد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان نیز در این نشست گفت:مجوز راه اندازی ۲ مرکز نگهداری سالمندان و افراد روانی در آبادان اخذ شده ولی تاکنون مکان مناسبی برای احداث این مرکز تامین نشده است.

سعید ایثاری  اظهار داشت:در صورت فراهم شدن مکانی برای این ۲ مرکز  ۵۰ سالمند مرد و ۵۰ فرد روانی مزمن در آنها نگهداری می شوند.

به گزارش ایرنا  افراد متکدی در سطح بازار به ویژه در میادین و تقاطع های دارای چراغ قرمز در شهر آبادان به یک معضل جدی برای این شهر تبدیل است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: تکدی گری ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار