وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدیران شرکت‌های دولتی، نمایندگان و استانداران کشور به راحتی با موضوع واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی موافقت نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۷۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ 27 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فرهاد دژپسند عصر امروز در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در ارومیه با اشاره به برخی مشکلات و موانع خصوصی‌سازی اظهار کرد: مدیران شرکت‌های دولتی، نمایندگان و استانداران کشور به راحتی با موضوع واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی موافقت نمی‌کنند، برای این منظور با دلایل مختلفی از جمله امنیتی، قومیتی و مذهبی اجازه واگذاری داده نمی‌شود.

وی افزود: تعداد بخش خصوصی ریسک‌پذیر در کشور بسیار کم بوده و برای خرید شرکت‌های دولتی وارد گود نمی‌شوند و از طرفی، همان مسؤولان مخالف واگذاری، در برابر بخش خصوصی شرط و شروط زیادی مطرح می‌کنند تا آنها را منصرف کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: در پیش از انقلاب، دیدگاه خوبی نسبت به بخش خصوصی وجود نداشت که این دیدگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج تغییر کرده و در حال حاضر کسی در کشور دیدگاه منفی نسبت به بخش خصوصی ندارد.

دژپسند تصریح کرد: برای رسیدن به یک اقتصاد مانا، باید سهم بخش خصوصی افزایش پیدا کند چراکه به عقیده بنده بخش خصوصی باید نقش اطلاعات عملیات کشور را مانند زمان جنگ برعهده داشته باشد.

افزایش ۳۵ درصدی تسهیلات اجرایی

دژپسند با بیان اینکه بخش خصوصی برای حل مشکلات قانونی، آنها را با جزئیات به دولت اعلام کند، گفت: در ارتباط با مشکل سرمایه در گردش، تسهیلات اجرایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در ارتباط با ماده ۲۰ وزارت امور اقتصادی و دارایی با تقسیط و نرخ سود ۱۵ درصد موافق بوده و اختلافی در این موضوع با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ندارد و به زودی این اصلاحیه به تصویب خواهد رسید.

تراز  تجاری کشور در پنج ماهه نخست امسال مثبت بوده است

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه تراز تجاری کشور در پنج ماهه نخست امسال مثبت بوده است، گفت: این نشان‌دهنده این است که تمایل به صادرات محصولات غیرنفتی در کشور وجود دارد.

دژپسند با بیان اینکه بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور در آذربایجان‌ غربی وجود دارد، عنوان کرد: همین منطقه آزاد می‌تواند یکی از پیشران‌های توسعه در کشور و استان باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار