شهردار چادگان گفت: اولین همایش فعالان و راهنمایان گردشگری سراسر کشور در چادگان برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 27 August 2019

جمشید اسماعیلی اظهار داشت: گردشگران از استان‌های خوزستان، اراک، سمنان، قم، یزد، هرمزگان، فارس، زنجان و البرز شامل حدود چهل نفر فعال حوزه گردشگری و مسؤولان آژانس‌ها هستند که به مدت سه روز در چادگان اقامت دارند.

شهردار چادگان بیان داشت: گردشگران با محورهای توسعه گردشگری پایدار، چادگان شناسی و گردشگری، گردشگری سلامت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و کارآفرینی در گردشگری تحقیق و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی، شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود میزبان گردشگران در این سه روز هستند.

اسماعیلی ادامه داد: اهمیت گردشگری در مسائل فرهنگی و اقتصادی در سطح دنیا آشکار است و دولتمردان گردشگری را به عنوانی یکی از عوامل مهم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌دانند.

شهردار چادگان عنوان کرد: شهرستان چادگان یکی از مناطق گردشگری استان اصفهان است که در 120 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و در ایام تعطیلات پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

وی گفت: توسعه گردشگری در مراحل اولیه نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیلات مناسب در کنار جاذبه‌های گردشگری بخصوص هتل و رستوران، کمپینگ و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی هست.

اسماعیلی افزود: توسعه گردشگری در شهرستان چادگان نیازمند اختصاص سرمایه فراوانی است که باید با استفاده از ابزارهای مختلف، بستر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای تحقق اهداف تعیین‌شده فراهم شود.

شهردار چادگان عنوان کرد: شهرداری چادگان تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه‌ بهتر این همایش متمرکز خواهد کرد و دست صاحبان سرمایه داخلی و خارجی و همچنین صاحبان فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به گرمی می‌فشارد.

وی گفت: گردشگران از مناطق گردشگری در بخش مرکزی و بخش چناررود بازدید خواهند کرد و در جلسه‌ای که در سالن مجتمع بانک مسکن برگزار می‌شود ضمن جمع‌بندی نسبت به ادامه و ایجاد امکانات گردشگری در شهرستان اقدام خواهد شد.

اسماعیلی به اهداف همایش اشاره کرد و اظهار کرد: بررسی راهکارهای قانونی در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، اطلاع‌رسانی در بخش گردشگری کشور و جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، برگزاری نمایشگاه تخصصی در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد یک بستر مناسب برای احداث امکانات گردشگری است.

شهردار چادگان گفت: این همایش در محورهای تأسیسات اقامتی شامل هتل، متل، هتل‌آپارتمان، مناطق نمونه گردشگری مصوبه هیأت دولت، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در طول محورهای گردشگری، اماکن تاریخی فرهنگی قابل بهره‌برداری در صنعت گردشگری و کمپینگ‌های گردشگری فعالیت خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار