شهردار آبادان با بیان اینکه هشت منطقه پرجمعیت آبادان دارای بافت فرسوده می‌باشند گفت:با اعطای تسهیلات کم بهره به ساکنان این مناطق نسبت به بازسازی بناهای فرسوده آبادان اقدام می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 28 August 2019

حسین حمیدپور اظهار داشت: مناطق ذوالفقاری، سده، جمشید آباد، شطیط، کفیشه، قسمتی از کوی قدس و قسمتی از کفیشه که از مناطق پر جمعیت آبادان به شمار می روند جز بافت های فرسوده شهری هستند.

وی ساخت و ساز نامناسب در زمان بازسازی را علت فرسوده شدن بناهای این مناطق آبادان عنوان کرد و افزود: پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی ساخت و سازها به روش قدیم انجام شد در صورتیکه اگر در دوران بازسازی ، ساخت و ساز به صورت استاندارد انجام می شد اکنون شاهد بافت فرسوده در آبادان نبودیم.

شهردار آبادان گفت: قدمت بنا در آبادان نیز یکی از علل ناکارآمدی و بافت فرسوده شهری است که برای رفع آن نیاز به برنامه ریزی و اجرای عملیات عمرانی بلند مدت است.

وی تصریح کرد: در این راستا نشستی با مدیران بانک مسکن برگزار شد و مشکلات ساکنان بافت های فرسوده آبادان مورد بررسی قرار گرفت و راهکار لازم  ارائه شد و مشکل بافت های فرسوده در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مناطق هدف و مورد تایید شهرداری آبادان معرفی شد. همچنین راهکار لازم  در خصوص اعطای تسهیلات و میزان آن به مالکان خانه های واقع در مناطق فرسوده اتخاذ شد.

حمیدپور گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، شهروندان و صاحبان منازل واقع در بافت فرسوده می توانند ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب وام نوسازی و ودیعه مسکن از بانک مسکن آبادان دریافت کنند.

شهردار آبادان گفت: طبق توافق صورت گرفته باجه ویژه ای در بانک های مسکن آبادان دایر می شود تا بدون نوبت به درخواست متقاضیان این طرح رسیدگی شود، همچنین قرار است بانک مسکن با آن دسته از افرادی که برای دریافت وام و نوسازی منزل خود با مشکل تامین ضامن مواجه اند ، نهایت همکاری را داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح و استقبال شهروندان، بخش هایی از شهر آبادان که دچار فرسودگی شده و منظر شهری را زشت کرده نوسازی شوند.

شهردار آبادان همچنین به آغاز عملیات آسفالت مسکن مهر این شهر اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه ای با اداره راه و شهرسازی درباره مسکن مهر منعقد شد و مقرر گردید عملیات آسفالت مسکن مهر آبادان در سال ۹۷ آغاز شود اما از آنجا که این تفاهمنامه تعدیل نداشت با مشکل مواجه شدیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ تن قیر برای مسکن مهر آبادان تامین شده و طبق برنامه ریزی ۱۲ هزار مترمربع زیر ساخت آماده شده در سایت مسکن مهر آبادان آسفالت می‌شود.

شهردار آبادان تصریح کرد: مبلغ تفاهمنامه منعقد شده ۷۰ میلیارد ریال بود که با هزینه واقعی آسفالت مسکن مهر تفاوت دارد لذا ادامه کار در مسکن مهر آبادان از سوی این شهرداری مشکل است.

حمیدپور افزود: در مدت ۱۰ روز خیابان های سایت مسکن مهر آبادان که زیرسازی شده اند ،آسفالت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۰ درصد از عملیات اجرایی آسفالت خیابان های مسکن مهر آبادان انجام شده و مابقی هم در دست انجام است افزود:پس از اتمام آسفالت ۱۲ هزار مترمربع خیابان در سایت مسکن مهر آبادان ، پروژه را تحویل داده اما شهرداری از ادامه عملیات آسفالت سایر معابر مسکن مهر معذور است زیرا به دلیل نرخ تورم و نبود تعدیل در تفاهمنامه ادامه کار برای این شهرداری مقرون به صرفه نیست.

مساحت شهری آبادان با جمعیت ۲۸۰ هزار نفر، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار