شرکت شهرکهای صنعتی استان از جمله پنج دستگاه اجرایی  برتر جشنواره شهید رجایی خوزستان است که بدون گروه بندی موفق به کسب بیشترین امتیاز در حوزه شاخص های اختصاصی و عمومی شده است.
کد خبر: ۷۷۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 26 August 2019

اخلاق محمدیان روز دوشنبه در جشنواره شهید رجایی استان در سالن امام رضا(رع) شهرک نفت اهواز ، اظهارداشت: این شرکت در سال ۱۳۶۹ با هدف ایجاد بستر لازم به منظور استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و جذب سرمایه گذار در استان تاسیس شده است.

به گزارش"تابناک" وی از جمله ایجاد این بسترها را تامین زمین موردنیاز و انجام خدمات عمومی شامل آب، برق، گاز و زیرساخت های دیگر مورد استفاده واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین شرایطی زمینه فعالیت، اشتغال و تولید صنایع در استان بیش از پیش فراهم شد.

محمدیان با اشاره به وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان ، گفت: از بین ۱۰ هزار و ۳۰۸ هکتار زمینی که در اختیار این شرکت است یک هزار و ۹۳۶ هکتار زمین در قالب سه هزار و ۱۳۴ فقره قرارداد واگذار شده است.

این مقام مسئول در شرکت شهرکهای صنعتی استان ادامه داد: تا کنون یک هزار و ۶۰۱ واحد صنعتی در این زمین ها به بهره برداری رسیده است که بر اساس جوازهای تاسیس و پروانه های صادره، منجر به اشتغال  ۲۵هزار ۲۷۹ نفر شده است.

وی سرمایه گذاری انجام شده این واحدهای صنعتی در استان را ۳۳ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل شرکت شهرکهای صنعتی؛ تجمیع صنایع در یک نقطه جغرافیایی و به منظور حفظ محیط زیست، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، استفاده از خدمات مشترک، کاهش زمان و هزینه های سرمایه گذاری و نیز ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

محمدیان یادآرو شد: در راستای تحقق این اهداف در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۹۱ پروژه عمرانی عملیات اجرایی آنها در شهرکهای صنعتی استان آغاز شد که از این تعداد ۱۲۰ پروژه با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

بر اساس این گزارش، شرکت شهرکهای صنعتی استان از جمله پنج دستگاه اجرایی  برتر جشنواره شهید رجایی خوزستان است که بدون گروه بندی موفق به کسب بیشترین امتیاز در حوزه شاخص های اختصاصی و عمومی شده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد اظهار کرد: در چهل سال گذشته چهره های موفق در مدیریت کلان داشته ایم و شهید رجایی و باهنر نمونه های این مدیران کلان هستند.
 
وی با اشاره به ویژگی های مدیران موفق در تراز دولت و نظام اسلامی، افزود: در حال حاضر مدیران موفق بسیاری را در کشور داریم که افتخارات بسیاری را برای کشور رقم می زنند.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: خداوند گاهی برای امتحان بنده های خود همه راه های حلال را می بندد و از تکلیف خود کوتاه نمی آید. در این شرایط اگر به تکلیف عمل شود و در مقابل حرام های الهی ایستادگی شود، مسیرهای خداوند بر آن شخص یا جامعه گشوده خواهد شد و شاهد موفقیت خواهیم بود.
 
موسوی فرد عنوان کرد: خداوند از سر آزمایش و امتحان چالش هایی را برای یک مجموعه ایجاد می کند اما اگر شاخص های دینی و قرآنی در جامعه ای رعایت شود و در دستور کار قرار بگیرد، بستر رسیدن به کمال و توسعه مهیا خواهد شد و آن جامعه به هر آنچه که می خواهد، می رسد.
 
وی با تاکید بر اینکه مدیران خود را پاک نگاه دارند، ادامه داد: اینکه افراد بتوانند خود را از گناهان و خط قرمزها حفظ کنند، خداوند در سایه این امر راه سعادت و موفقیت را برای آن ها باز خواهد کرد. در این زمینه در تمام دورانی که بر انقلاب گذشته است اگر به موفقیتی دست پیدا کرده ایم ناشی از این مساله بوده است.
 
امام جمعه اهواز گفت: همه تصور می کنند که مشکلات عدیده ای که در کشور داریم باید از راه اسباب آن حل شوند، اما در این راه باید به خداوند متعال توکل کنیم. اگر نماز اول وقت در سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد، خداوند مسیر را برای ما باز خواهد کرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان نیز به عنوان یکی اعضای شورای اداری استان که موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی استان شد، گفت:  این اداره کل افتخار دارد که به عنوان متولی دریافت مالیات ، خون را به رگ تمام دستگاه های خدمتگذار نظام تزریق کند.

جهانشاه ارزانی بیرگانی ادامه داد: برای کسب رضایتمندی شهروندان، ۶۹۵ حوزه مالیاتی به علاوه واحدهای مختلف به عنوان میز خدمت در سراسر استان مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی کشور بعد از انقلاب گام‌ های توسعه و پیشرفت نظام اداری را طی کرده است، افزود: به همین دلیل می توان گفت این سازمان امروز در دولت های الکترونیک تقریباً در خاورمیانه پیشرو و  پیشتاز است.

بر اساس این گزارش، اداره کل امور مالیاتی استان در جشنواره شهید رجایی  موفق به کسب عنوان برتر دستگاه های اجرایی در ارائه میز خدمت معرفی شد.

امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اظهار کرد: در این چند ساله تمام تلاش بر این بوده است تا جشنواره شهید رجایی را به صورت منظم در هفته دولت برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش بر آن است تا از شاخص‌هایی استفاده شود که نتایج آن برای مردم و استان ارزشمند و واقعی باشد، افزود: برای آنکه این جشنواره بتواند به صورت منظم در هفته دولت برگزار شود، تلاش بسیاری انجام می‌گیرد تا ضمن برپایی این جشنواره، ارزیابی مستمری از عملکرد دولت در استان داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه باید به صورت مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان مورد ارزیابی قرار بگیرد، تصریح کرد: فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بیش از یک سال به طول انجامید و این مدت زمان از وقتی است که بخشنامه نحوه ارزیابی عملکرد به دستگاه‌های استان ابلاغ شد.

حاجتی عنوان کرد: استان خوزستان اولین استانی است که در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی، برای اولویت‌های مهم استان اهمیت و امتیازات ویژه ای قائل شده است. در این زمینه شاخص‌های اختصاصی استان در قالب شش محور مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در بحث شاخص اختصاصی واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب بحث مشارکت عمومی و خصوصی عملکرد بسیار ضعیف است، گفت: عملکرد بسیار بدی در این حوزه در درون دستگاه های اجرایی استان داشتیم به طوری که هیچ دستگاه اجرایی را در این زمینه انتخاب نکردیم. در حالی که این مساله یکی از اولویت های اصلی دولت است و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

حاجتی با بیان اینکه سعی شده است تا ارزیابی ها واقعی تر و نزدیک تر به نیازهای توسعه استان انجام شود تا بتوانیم نتایج آن را در برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده کنیم، تصریح کرد: وضعیت اشتغال خوزستان از نظر نرخ بیکاری مناسب نیست و از این رو به این موضوع در ارزیابی شاخص های اختصاصی، وزن و اهمیت ویژه ای داده ایم.

وی در خصوص نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی شرکت کننده در جشنواره شهید رجایی سال 97، گفت: تعداد دستگاه های اجرایی مشمول ارزیابی، 76 دستگاه است که از این تعداد 64 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند و 12 دستگاه در این زمینه مشارکت نکردند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: شاخص های عمومی دستگاه های اجرایی باید ارتقا پیدا کند در این زمینه آمادگی وجود دارد تا مشاوره های لازم در بحث بهبود این شاخص ها ارائه شود. در این حوزه حوزه عملی، فرهنگی و آموزشی پایین ترین امتیاز را دارد و دستگاه های اجرایی این حوزه باید بیشتر به خود بیایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار