*کلانتر ارشد استان* عالیجناب کلانتری، کهکیلویه و بویراحمد متشکل از اقوام و طوایف گوناگون است که با در کنار هم قرارگرفتن فرهنگ ایلیاتی به پازلی زیبا و تابلویی فاخر، هنر و فرهنگ بومی و خاص ِ خود را به رخ می کشاند.
کد خبر: ۷۷۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 26 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدت مدیدی است که ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار *مدیری توانمند و شجاع ، متخصّص و متعّهد، فرهنگ شناسِ برجسته ، پخته و مُجرّب و  سخنورِ  خردمندی* است تا گرد و غبارِ  بنشسته بر چهره ی اصحاب هنر و فرهنگ و خِرد را بزداید ، ارشادِ اسلامی را بِهسازی کند، ویرانه ها و خرابه های به جا مانده را نوسازی نماید، پناهگاه اهل قلم و صاحبان فکر و اندیشه باشد، مددکار مطبوعات و اصحاب رسانه و کانون های خبری باشد، ادیب و هنر شناس باشد،*مُحیط و مسلّط بر تاریخ و تمدّنِ ایران و اسلام* باشد، و در یک کلام بتواند*فصلی نوین در نوسازی فرهنگ و ارشاد استان طرّاحی و بنا کند* ؛ آنجاست که رسالت شما در گزینش چنان چهره ای برای تصدّی چنین مدیری سنگین می نماید و مسئولیت آنجناب را مضاعف ؛ تا متاثّر از سیاست بازی های کاسبان بازار سبدِ آراء و اربابان قدرت و تحت فشار اصحاب زر و زور و تزویر واقع نشوید و شایسته گزینی و فرهنگ سالاری را در اولویت و مطمح نظر قرار دهید.

*کلانتر ارشد استان* عالیجناب کلانتری، کهکیلویه و بویراحمد متشکل از اقوام و طوایف گوناگون است که با در کنار هم قرارگرفتن فرهنگ ایلیاتی به پازلی زیبا و تابلویی فاخر، هنر و فرهنگ بومی و خاص ِ خود را به رخ می کشاند.

وجود فرهنگ غنی و  پربار، جغرافیایی زیبا ، چهارفصل و منحصر بفرد، به همراه تبادل اطلاعات و توسعه ی  ارتباطات در قرن بیست و یکم، می تواند کهگیلویه و بویراحمد را چون نگینی ارزشمند بر انگشتریِ خطّه ی جنوب کشور تبدیل نموده که بایسته و شایسته است به آن جلا و جلوه ای دوباره بخشید.

کهگیلویه و بویراحمد مهد فرهنگ و تمدن  است، زادگاه هنرمندانی بزرگ و عالمانی سترگ است که سال ها در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی پیشتاز بوده و خواهند بود. سرزمینی که یک درصد از خاک ایران اسلامی را تشکیل داده اما در بسیاری از تحولّات و رخدادهای تاریخی همواره از پیش قراولان بوده است.

با این مقدمه باید گفت که: این استان با این پتانسیل ها و استعدادهایِ بالقوه نیازمندِ *مدیری توانمند و متخصص، آشنا به فرهنگ اسلام، اهل قلم و کتاب ، نخبه و خبره در تاریخ و فرهنگ و هنر ایرانِ عزیز* ، همدرد هنرمندان و همداستان سالن های نمایش و تئاتر، اهل شعر و قلم و در یک کلام *آشنا به فرهنگ و ادبستان استان ، ورزیده و کارآزموده برای مدیریت کلانِ فرهنگ و ارشاد و نام آشنا و خوشنام محتاج* است، زیرا محبوبیت فرهنگی و مقبولیت اجتماعی امیدها  را به اردوگاه اصحاب فرهنگ و هنر باز می گرداند و با این اوصاف می تواند  هویت و حیثیت  ذاتی ارشاد اسلامی را اِعاده و اِحیا نماید.

خوشبختانه *استاندار فهیم  استان* با سابقه روشن و خدمت درخشان به مُلک و  ملت خویش در نقاط مختلف و مسئولیت های متعدّد در وزارت کشور، *همجنس و همسنخ مردم* است و با فرهنگ منطقه آشنا و احاطه ی  کامل دارند و نماینده ای عالی و*مدیری مدبّر برای دولتِ تدبیر و امید* خواهند بود. بنابر این انتظار می رود در انتخاب مدیری با اوصاف فوق الاشاره با استقلال تامّ عمل کرده و در عمل به ضرورت تفکیک قوا نیز ایمان و اعتقاد خویش را در *معرض افکار عمومی* نشان خواهند داد.
جناب دکتر کلانتری با اصرار بر *انتخابِ وثیق و دقیقِ خود* به نمایندگانی که باید نظارت بر حُسنِ اجرای قانون را که مهمترین وظیفه و اساسی ترین ماموریت آنهاست نشان دهد که، با ورود و تداخل آنها در حوزه اختیارات دولت ، امور اجرائی مختل و شرح وظایف دولتمردان استان نابسامان  می شود. همچنین دخالت زیاد باعث خواهد شد برنامه ریزی ها و مطالعات انجام شده در این خصوص و همچنین تصمیمات استاندار برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحت الشعاع قرار گرفته و از کانال قانون منحرف، و درنتیجه آینده این نهاد برجسته با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

لذا  امیدواریم *دکتر کلانتری* از این *آزمون مُهمّ* که در  کانون توجه فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان  قرار گرفته  است سربلند و سرفراز  بیرون آیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار