رئیس اتاق اصناف همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار واحد تجاری فاقد پروانه داریم و تمام توان خود را در بازرسی اتاق اصناف برای شناسایی این واحد‌ها و اعمال ماده ۲۷ گذاشته‌ایم.
کد خبر: ۷۷۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ 25 August 2019
رئیس اتاق اصناف همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار واحد تجاری فاقد پروانه داریم و تمام توان خود را در بازرسی اتاق اصناف برای شناسایی این واحد‌ها و اعمال ماده ۲۷ گذاشته‌ایم.

به گزارش فارس، حسین محرابی در آیین تبادل دومین تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری و اتاق اصناف همدان، اظهار کرد: ۳۰ درصد جمعیت کشور را اصناف تشکیل می‌دهند و ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی توسط اصناف است.

وی با تأکید بر اینکه اصناف جمعیت عظیم و مهمی در کشور هستند گفت: نگاه ما در بحث اصناف ملی و نه بخشی است و در تمام دنیا و کشور‌های توسعه‌یافته نیز به این صورت است.

رئیس اتاق اصناف همدان بیان کرد: اعتقاد دارم تمام کسانی که مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند باید با آن واحد‌های تجاری فاقد پروانه کسب که مالیات و عوارض پرداخت نمی‌کنند تمایز داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری جزء اصناف است و اصناف نیز از شهرداری منفک نیست افزود: شهرداری همپای اصناف در حال ارائه خدمات در شهر است؛ اصناف و شهرداری دو نهاد با خدمات چشمگیر در شهر هستند.

محرابی با بیان اینکه قبلاً فکر می‌کردیم ۵ تا ۶ هزار واحد تجاری فاقد پروانه کسب داریم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار واحد تجاری فاقد پروانه داریم و تمام توان خود را در بازرسی اتاق اصناف برای شناسایی این واحد‌ها و اعمال ماده ۲۷ گذاشته‌ایم.

وی به وجود برخی رستوران‌های برند فاقد پروانه در شهر اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع بسیار بد است که این واحد‌ها از خدمات شهری و امنیتی استفاده می‌کنند، اما در قبال آن عوارضی پرداخت نمی‌کنند.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به مشکل اتحادیه آرایشگران در بخش بانوان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه مشکلات در این بخش نیز رفع و کسب و کار در این حوزه را تسهیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از نظر صنعتی توسعه‌یافته نیستیم یادآور شد: یکی از وظایف شهرداری‌ها در تمام دنیا ایجاد اشتغال است؛ اگر زیرساخت‌های اجتماعی ما رو به تولید برود موانع تولید و کسب و کار رفع خواهد شد.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان نیز با بیان اینکه ساماندهی صنوف توسط اتاق اصناف و کمیسیون بند ۲۰ در حال اجراست؛ انتقال پرنده‌فروش‌ها را از جمله اقدامات در ساماندهی صنوف برشمرد و گفت: انتقال سنگ‌تراش‌ها و سنگ قبرفروش‌ها نیز انجام شد.

احمد گازرانی با تأکید بر اینکه در ساماندهی صنوف و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها باید به بحث اشتغال برای انجام کار ملی و در سطح شهر توجه داشته باشیم بیان کرد: اشتغال بسیار سخت شده و هیچ دستگاه دولتی، شرکت و کارخانه‌ای استخدام ندارد و اگر نرخ بیکاری را در نظر بگیریم باید در بسیاری از موارد رفع موانع اشتغال را در نظر گرفته و با برنامه ورود کنیم.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان افزود: اگر روزی تصمیم گرفتند برخی استعلام‌ها را از اصناف بگیرند دلیل کم کردن درآمد شهرداری نبود بلکه به این نتیجه رسیدند که وضعیت اشتغال بسیار حاد شده است.

وی با بیان اینکه ما نیز در این موضوع بحث داشتیم که خوب نیست چند دستگاه را از هم جدا کنیم تصریح کرد: یک واحد صنفی بعد از ۷۰، ۱۰۰ و یا ۱۵۰ سال برای استعلام وارد شهرداری می‌شد و گاهاً ماه‌ها برای تنها یک بازدید واحد صنفی اذیت می‌شد و به این دلیل استعلام را از شهرداری گرفتند.

گازرانی با تأکید بر اینکه اگر امروز بخواهیم با نگاه قبل وارد اصناف شویم باز هم معضلاتی ایجاد می‌کند، ادامه داد: به دنبال همکاری با شهرداری و شورا هستیم، اما در عین اینکه ضربه‌ای به اصناف نزنیم و مجدد موانعی برای آن‌ها ایجاد نکنیم.

وی با بیان اینکه چرا باید آنقدر عوارض کسب و پیشه و خدمات را بالا بگیریم که اگر فشار بیاوریم مغازه‌های خود را تعطیل کنند خاطرنشان کرد: شورا مجدد عوارض را بیاورد در مورد آن فکر کنیم.

معاون اقتصادی و مالی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق اصناف از سال گذشته شروع شد، اظهار کرد: این اقدام جزو گام‌های مثبت طی سال‌های گذشته بوده است.

رضا ابرارخرم دومین تفاهم‌نامه در سال جاری را به منظور شناسایی و ساماندهی اصناف فاقد پروانه دانست و گفت: برخی اصناف اکنون در اصناف و شهرداری هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه با کمک اعضای کمیسیون ماده ۵ و پیگیری‌های شهرداری امروز تثبیت تجاری اصناف بلوار امام (ره) انجام می‌شود، تصریح کرد: دنبال این هستیم اصناف شناسایی شده را نیز ساماندهی کنیم؛ ۲۰ سال است در شهر همدان تثبیت تجاری نداشتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار