معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس از خرید ۶۴۵ هزار ۸۶۰ تن گندم از کشاورزان استان فارس از آغاز فصل تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 27 August 2019

به گزارش تابناک فارس: یداله رحمانی در جلسه ستاد هماهنگی خرید گندم استان بیان داشت: با توجه به فصل برداشت گندم در سطح استان فارس، کلیه مراکز خرید گندم مربوط به شرکت های تعاون روستایی و سازمان غله استان آماده دریافت و خرید گندم از کشاورزان می باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: با توجه به وجود واسطه ها و دلالان که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی گندم می نمایند، حمل و نقل گندم تنها با مجوز سازمان غله و خدمات بازرگانی صورت می گیرد و کارخانجات نیز بایستی هماهنگی لازم را با شرکت غله به عمل آورند.

رحمانی همچنین به کشاورزان توصیه کرد که گندم خود را فقط به مراکز مجاز خرید گندم تحویل دهند و جهت جلوگیر ی از عواقب احتمالی، از فروش گندم خود به دلالان و واسطه ها خودداری نمایند.

در عرف کشاورزی همیشه رایج است که قیمت گندم بیشتر از جو باشد ولی امسال اولین سال است که قیمت جو از گندم بیشتر شده است که این در ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

در این شرایط سخت اقتصادی که کشاورز تمام مایحتاج زندگیش را با قیمت چند برابری نسبت به سال قبل تامین می کند چرا باید محصولی که منبع درآمد یک سال او و خانواده‌اش محسوب می‌شود را به قیمتی بسیار کمتر از میزان تمام شده  خود به دولت بفروشد آیا توقع دارید کشاورزان قیمت سه برابری گندم در کشور های همسایه را نادیده بگیرند و به خرید 1700 تومانی دولت که دست به نقد هم نیست اکتفا کنند؟


یداله رحمانی اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۱۰۴۰۰ میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است که ۹۴ درصد بهای گندم خریداری شده است؛ همچنین تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن کلزا و سه هزار و ۶۶ تن گلرنگ نیز در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری و بهای آن کامل پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار