در پی مسدود نشدن شکاف‌های دایک مرزی؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه هدایت آب تالاب هورالعظیم به بخش عراقی این تالاب از شکاف‌های دایک مرزی، بر لزوم مسدود شدن هر چه سریعتر این نقاط تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 25 August 2019

محمدجواد اشرفی اظهار کرد: در زمان سیلاب فروردین خوزستان، به منظور پیشگیری از آبگرفتگی اراضی، در نقاطی از دایک مرزی هورالعظیم برای هدایت سیلاب در تالاب شکاف‌هایی ایجاد شد که هنوز برخی از شکاف‌ها مسدود نشده‌اند.

وی افزود: در این شرایط، با وجود گذشت چند ماه از سیلاب، همچنان آب تالاب هورالعظیم در حال هدایت به بخش عراقی است و با ادامه این وضعیت، میزان آبگیری تالاب هورالعظیم از سال گذشته هم کمتر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: با توجه به بحران آبی که وجود دارد، باید هر چه سریعتر این نقاط مسدود شوند و اّب تالاب حفظ شود.

اشرفی با بیان اینکه عملیات ترمیم این شکاف‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی گاز، سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وظیفه ترمیم این نقاط را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تا دو روز پیش، شرکت نفت هنوز پای کار نرفته بود اما مقرر شد که روز گذشته پای کار بیاید. اگر شرکت نفت کار خود را در این منطقه به پایان برساند، شرکت ملی گاز نیز می‌تواند کار خود را انجام دهد. سازمان آب و برق نیز کار خود را آغاز کرده اما سازمان جهاد کشاورزی کار را به صورت نیمه انجام داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: اگر شرکت نفت کار را آغاز کند نیز عملیات مسدود کردن این شکاف‌ها در دایک مرزی هورالعظیم حداقل دو هفته زمان می‌برد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار