معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۳۳ کیلومتر آزاد راه در سطح استان های کشور به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۷۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 25 August 2019

خیرالله خادمی روز شنبه در جریان بازدید از طرح‌های در دست اجرای راهداری آبادان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده که به مرور با ایمن سازی و نصب علائم راهداری زیر بار ترافیک قرار می گیرند.

به گزارش"تابناک" وی همچنین در خصوص طرح‌های راهسازی که در هفته دولت افتتاح و زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرند نیز گفت: در هفته دولت ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان های مختلف کشور افتتاح می‌شود.

خادمی افزود: همچنین ۳۳ کیلومتر آزاد راه بین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی حد فاصل ارومیه به تبریز به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی پیش از این میزان بزرگراه‌های کشور را ۱۷ هزار کیلومتر عنوان کرده و نیاز کشور به ساخت بزرگراه و آزادراه جدید را ۱۵ هزار کیلومتر دانست.

بیش از ۷۰ درصد جاده‌های موجود کشور که دارای بیشترین بار ترافیکی هستند یا به شبکه بزرگراه و آزادراهی متصل شده‌اند و یا باید وصل شوند.

خادمی درباره دلیل افزایش نرخ عوارض آزادراه پل زال به خرم آبادکه موجب اعتراض مردم شده است گفت: برابر قانون با توجه به تورم و افزایش هزینه های نگهداری؛ نرخ عوارض را متناسب با گرانی ۱۰ درصد افزایش دادیم.

وی افزود: از آنجایی که این آزادراه هنوز به سوددهی نرسیده است، برای نگهداری آن مجبور به افزایش ۱۰ درصدی عوارض شدیم.​

به گزارش فارس عوارض خروج و ورود به خوزستان از دو گیت آزاد راه زال برای ماشین سواری جمعا ۴۸ هزارتومان می شود شب گذشته رانندگان در اعتراض به گران شدن عوارض آزادراه اندیمشک_پل زال_ خرم آباد ، به مدت یک ساعت با زدن بوق های ممتد بدون پرداخت عوارض ، از جایگاه پرداخت عوارض عبور کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار