معاون وزیر راه و شهرسازی :
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ترمیم روکش آسفالت برخی از محورها در آبادان، گفت: با تامین قیر مورد نیاز، شرایط جاده‌ها و محورهای شهرستان آبادان برای تردد بهبود پیدا می کند.
کد خبر: ۷۷۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 24 August 2019

مهران کفاش امروز شنبه در جلسه بررسی جمع بندی مسائل مربوط به شهرستان آبادان در حوزه جاده ها، مسکن مهر و بازآفرینی بافت فرسوده که در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با اشاره به اینکه دلیل اصلی برگزاری چنین جلسات و بازدیدهایی رسیدن به یک راهکار عملی و نه اداری است، اظهار کرد: دنبال مقصر جلوه دادن کسی نیستیم و علاقه مند هستیم تا با همفکری و دست در دست یکدیگر به جلو حرکت کنیم، حل و فصل مشکلات و مسائل آبادان که حق زیادی به گردن همه ما دارد جزو وظایف ما است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به بازدیدهایی که امروز از جاده های اروندکنار، چوئبده و قفاص انجام شد، افزود: با توجه به گفتگوهایی که با وزیر راه و شهرسازی در مورد جاده های آبادان داشتیم در بحث اولویت بندی پروژه ها در آبادان به اجماع نظر رسیدیم، با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد نباید حرفی بزنیم که امکان عملی شدنش را نداشته باشیم، لذا باید با امور واقعی روبرو باشیم تا آبادان به جایگاه واقعی خود برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر بخواهیم بر اساس مشکلات موجود به یک راهکار مشترک برسیم باید هر دستگاهی بر اساس مسئولیت های اجتماعی که بر عهده دارد کارهایش را از پیش ببرد، کارکرد آبادان یک کارکرد ملی است اما در سطح عملی کارکردها محلی است، کارکرد استان خوزستان یک کارکرد ملی است اما بهره مندی اش از ملی آن چیزی نیست که اکنون وجود دارد لذا باید هدفمند و با تعامل بیشتر به پیش برویم.

کفاش یادآور شد: در مورد سه جاده اصلی در آبادان شامل آبادان اروندکنار، چوئبده و قفاص تصمیم های خوبی گرفته شد ضمن اینکه سازمان منطقه آزاد اروند هم باید به تعهدات خود در این باره عمل کند و وارد عرصه شود، پالایشگاه و سایر دستگاه های مشابه نیز می توانند در قالب مسئولیت های اجتماعی کمک های زیادی به شهر کنند و انتظار هم چنین است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مشکلات مالی زیادی مواجه است، گفت: بهترین پاسخ به تحریم ها پروژه های قابل افتتاح در سطح کشور است، پس دست در دست یکدیگر داده و با تعامل و همکاری امور را از پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود دستگاه های توانمند زیادی در آبادان افزود: وضعیت شهر آبادان با توجه به دستگاه های توانمندی همچون پالایشگاه، پتروشیمی، بنادر، گمرکات و غیره نباید چنین باشد و ضروری است که این ادارات، سازمان ها و شرکت ها تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی به بهبود وضعیت شهر و رفع مشکلات پویا تر و فعالتر ورود کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کار کردن در آبادان سوای از هوای بسیار گرم، مسیر سختی برای کار کردن مشابه آنچه در مسیرهای صعب العبور وجود دارد، نیست و این کارکردها را آسانتر می کند، لذا طبق اولویت ها باید کارها را از پیش ببرید و برای آن در جاده آبادان به اروندکنار از هر دو طرف کار پس از پیمان سپاری اش انجام شود.

کفاش تصریح کرد: با کمک نمایندگان آبادان جاده های این شهرستان پس از طی پیچ و خم های فراوان اداری وارد کریدور (قرار گرفتن در ردیف بودجه های ملی) شد لذا در هر دو محور کار باید دنبال و انجام شود.

وی یادآور شد: در بحث قیر مجلس از دولت جلوتر است و علاقه مجلس برای تامین قیر قابل قبول است و همواره در این زمینه حمایت کرده است، از سال های گذشته این اتفاق رخ داده و امسال نیز در بحث قیر برای خوزستان و آبادان نیز سهمیه قیر دیده شده است، در موضوع قیر زمزمه های خوبی در راه است اما به دلیل مشکلات مالی و بودجه ای در حال حاضر هیچ اتفاقی نیفتاده اما در هفته آینده قرار است مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای خرید قیر از تولید کنندگان قیر پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از نمایندگان خواست تا موضوع تهاتر را در صحن مجلس مطرح و به تصویب برسانند.

وی گفت: در موضوع قیر بیشتر کارهای اجرایی که میان وزارت راه و شهرسازی، نفت و قیرسازها بود به انجام رسیده ضمن آنکه تمامی حواله ها تا ۲۸ اسفندماه صادر و پرداخت شده است.

کفاش افزود: در حال حاضر در کشور ۳ هزار کیلومتر جاده آکاده آسفالت داریم که اگر هر چه سریعتر این کار انجام نشود با توجه به در پیش بودن فصل زمستان به طور حتم ۶ هزار میلیارد تومان خسارت به این جاده ها وارد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: درباره مسکن مهر آبادان نقد اساسی وجود دارد، امسال باید سال پایانی مسکن مهر باشد و این در حالی است که در بحث مسکن مهر آبادان هنوز جای کار بسیاری وجود دارد، البته در استان خوزستان نیز به نسبت سایر استان ها در این باره مشکل اساسی و عقب ماندگی وجود دارد، به طور حتم در نشستی به طور جدی و ویژه درباره آبادان تصیم گیری می شود.

کفاش با تاکید بر ادامه کار دوبانده کردن جاده اروندکنار به عنوان اولویت اصلی و نخست برای انجام تصریح کرد: در مورد پل چوئبده، با توجه به سد سلولی که در پائین دست در حال احداث است ضروریست تا قبل از آغاز هر اقدامی مطالعات جدی در این باره انجام شود لذا راهداری مشاورش را با مشاور سد سلولی برای تبادل اطلاعات فنی هماهنگ کند.

وی درباره موضوع بازآفرینی بافت های فرسوده در آبادان یادآور شد: اتفاق خوبی که در این باره رخ داده آنکه در بحث بازآفرینی بافت های فرسوده آبادان به نسبت سایر شهرها توجه بیشتری صورت گرفته اما باز هم کم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ماده ۲ برنامه توسعه ششم منطقه اروند نیز در بحث تخصیص اعتبارات برای سساحل سازی دیده شده اما در یک غفلت نام اروند حذف و تمام ۴۷ میلیارد تومانی که برای این بحث پیش بینی شده برای مکران گذاشته شده و لذا این آئین نیاز به اصلاح سریع دارد.

کفاش افزود: به نظر می رسد حل و فصل مسائل آبادان بیشتر بین دستگاهی است و برای آن باید دستگاه های مختلف را درگیر کنیم تا بتوانیم در نشستی مشترک به یک جمع بندی خوبی برسیم و نقشه راهی برای آبادان داشته باشیم تا آبادان و مردمانش به آنچه شان آنها است برسند، لذا نیاز به برگزاری جلسات مشترک برای توسعه و بهبود وضعیت این شهر در تهران نیاز است.

معاون استاندار  و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست حوادث رانندگی در مسیر جاده آبادان به اروندکنار اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر ماه شاهد فوت و مجروح شدن مردم در این مسیر هستیم.

زین العابدین موسوی گفت:بعد از جنگ تحمیلی آبادان به حق خود در توسعه متوازن و بخصوص در بخش راهداری نرسیده است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ادامه این نشست اظهار داشت:راه های مواصلاتی یکی از محورهای توسعه هر جامعه هستند و از این رو انتظار می رود دولت نگاه ویژه به توسعه راه ها در آبادان داشته باشد.

غلامرضا شرفی افزود:انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی با کارشناسی بیشتر توجه ویژه ای به مشکلات جاده های آبادان داشته باشد.

یکی دیگر از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:در سالجاری برای اولین بار احداث و تکمیل جاده آبادان به اروندکنار ردیف اعتبار ملی گرفته است ولی حجم کار انجام شده در این پروژه بسیار ناچیز است.

عامر کعبی گفت:انتظار می رفت با اختصاص ردیف اعتبار ملی در سال جاری شاهد شتاب بخشی به اجرای این پروژه باشیم ولی عملیات اجرایی این پروژه همچنان کُند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح راه آهن بندرامام به خرمشهر اشاره کرد و گفت:خط راه آهن از پنج کیلومتری آبادان عبور می کند  و حذف آبادان از مسیر آن ناخوش آیند است.

جلیل مختار دیگرنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر تسریع در اجرای طرح های راهداری در آبادان تاکید کرد و اظهار داشت:بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی جاده آبادان به اروندکنار که یکی از مسیرهای پرترافیک و محل عبور کاروان های راهیان نور است چهارخطه نشده و شاهد بروز تصادف در این مسیر هستیم.

وی افزود:بندرهای اروندکنار و چوئبده نیز از دسترسی به راه های مواصلاتی بی بهره هستند .

مختار گفت:پنج محله آبادان به عنوان بافت فرسوده تعریف شده ولی تاکنون هیچ اقدامی برای بازسازی آنها نشده است و از سوی دیگر مسکن مهر آبادان نیز از امکانات رفاهی و امنیتی بی بهره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار