کد خبر: ۷۷۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 24 August 2019

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حالی که امروز یکشنبه دمای واقعی هوا در مناطق مختلف مازندران از مرز 36 درجه گذشت ، اما طبق نظر کارشناسان هواشناسی، مردم مازندران به دلیل شرجی بودن جغرافیای استان دمای 40 درجه را احساس کردند.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی ، احساس گرما در هوای شرجی تابستانی مازندران همواره تا پنج درجه بیشتر از دمای ثبت شده است که به میزان تبخیر آب و رطوبت بستگی دارد و به همین دلیل نیز میزان استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که امروز در ساعت 15 و 30 دقیقه اوج مصرف برق در استان به یک هزار و 746 مگاوات رسید که سال گذشته در مدت مشابه این میزان یکهزار و 6 مگاوات آن هم در ساعت 21 بود.

رضا غفاری با بیان اینکه رکورد مصرف برق برای امسال در روز نهم مرداد ماه با یک هزار و 850 مگاوات بود، افزود: خوشبختانه تا امسال هیچگونه قطعی برق به خاطر افزایش مصرف نداشته ایم.

وی گفت که رکوردشکنی امروز اگر چه برای پست های برق بالا و خطوط انتقال خسارتی در پی نداشت ، اما منجر به فشار زیاد به برخی دستگاه ها در مدار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید استان مازندران حدود یک هزار و 800 مگاوات است، افزود: خوشبختانه امسال به دلیل شرایط جوی خنک و معتدل کسری در برق مصرفی نداشتیم.

غفاری با بیان اینکه میانگین مصرف استان در روزهای معمولی سال حدود یکهزار مگاوات است، اظهار اشت: اینکه پیک مصرف شهریور از شب به روز منتقل شده است کمی نگران کننده خواهد بود ، اما به هر ترتیب فعلا نگرانی برای مردم وجود ندارد.

در روزهای اخیر در استان مازندران دمای هوا افزایش محسوس داشته و دمای برخی مناطق استان در روزهای اخیر در مرز 35 درجه سانتیگراد بوده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران در روزهای آینده دمای هوا نسبت به امروز حدود 6 درجه کاهش خواهد داشت که به طبع کاهش مصرف برق نیز پیش بینی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار