رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: فقدان ایمنی برخی بافت ها و ساختمان ها و مراکز خرید در قم،حادثه پلاسکو را تکرار می کند.
کد خبر: ۷۷۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۲ 21 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، روح الله امراللهی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:در حال حاضر بازارچه قم و مراکز خرید و بازار کهنه و نو و کاروانسرای داخل و بازار بازارچه حسین‌آباد وضعیت مناسبی از نظر ایمنی ندارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم افزود: فقدان ایمنی برخی بافت ها و ساختمان ها و مراکز خرید در قم،حادثه پلاسکو را تکرار می کند.

وی اظهار کرد:مسئولیت ساماندهی برخی از این بافت ها با میراث فرهنگی است در حالی که در آن کسبه به نگهداری چوپ و الوار می پردازند و خطرات جدی،جان مردم را تهدید می کند.

امراللهی بیان کرد:باید شهرداری و شورای شهر به این محدوده ها ورود کنند و از مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی در مورد ایمنی این مراکز توضیح بخواهند.

وی خاطرنشان کرد:یکی از مشکلات جدی در این مجموعه ها،وضعیت ایمنی برق است که خطر آتش سوزی به همراه دارد و کسی برای حل این مشکل هم قدمی برنمی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:در سطح قم نیز پاساژها و مراکز خرید ناایمن وجود دارد که در آن استانداردهای لازم رعایت نشده است.

وی تاکید کرد:فراموش نکنیم جان مردم مهم تر از هر موضوع دیگری است و با اینکه در مدت دو سال گذشته هشدارهای لازم را داده ایم هنوز کاری جدی برای ایمنی این مراکز انجام نشده است.

محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به وضعیت ناایمن پارکینگ زائر نیز تنها یک راه دسترسی داشته و در شرایط بحرانی جای نگرانی دارد زیرا به دلیل ارتفاع پایین،خودروی سنگین آتش نشانی نمی تواند وارد محدوده شود.

وی اظهار کرد:باید در جهت ارتقای ایمنی پارکینگ زائر،ردیف بودجه ای مشخص شود تا از شرایط بحرانی این مجموعه به راحتی عبور کنیم و پارکینگی ایمن در اختیار زائران قرار دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار