به دلیل بدهی دولت به تامین اجتماعی؛
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:همسان سازی حقوق بازنشستگان به علت بدهی دولت به تامین اجتماعی بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۷۷۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 19 August 2019

ناهید تاج‌الدین در مورد قانون هم سازی حقوق بازنشستگان، گفت: به رغم تلاش ده ساله کانون‌های بازنشستگان کشوری برای تصویب قانون هم سازی حقوق بازنشستگان در مجلس و نیز با وجود گذشت دو سال از تصویب این قانون مهم هنوز سازمان تأمین اجتماعی از اجرای آن به دلیل عدم پرداخت بدهی 210 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان، استنکاف می‌کند.

او در ادامه عنوان کرد: در بند "ب" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده که  سازمان تأمین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند.

تاج‌الدین اضافه کرد :تخصیص تنها 2000 میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی در بودجه 98 به رغم آنکه اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات از سوی دولت و مجلس دارد و همسان‌سازی حقوق در بودجه ۹۸ حداقل به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد به معنای عدم اجرای این قانون در این سال است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت :اعتقاد ما این است که نباید بیش از این قانون برنامه ششم بی‌اعتبار شود و بازنشستگان و مستمری بگیران که هزینه‌های زندگی آن‌ها بالا است این‌طور دچار بحران معیشت باشند و نشست دیروز  نیز دقیقاً به همین دلیل تشکیل شد که در مورد نحوه اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان بحث کنیم .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار