معاون وزیر صمت:
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: همسویی و تلاش همه دستگاههای اجرایی در تحقق شعار سال و رونق تولید ضروری و حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۷۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 18 August 2019

محسن صالحی نیا عصر یکشنبه در آئین بهره برداری از تصفیه خانه شهرک های صنعتی اندیمشک، ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و اقتصاد را ضروری دانست و گفت: با حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زیرساخت مناسب این بستر فراهم می شود،دستگاههای اجرایی باید  با نگاه ویژه برای تحقق شعار رونق تولید همت کنند زیرا تولید ،زیربنای توسعه است.

وی با اشاره به لزوم همکاری بانکها دراین راستا گفت:واحدهای موثر از نظر ایجاد ارزش افزوده و تامین نیازمندیهای بخش غذایی کشور می توانند با جذب فناوری های جدید، ظرفیت های مناسب موجود کشور را به بهترین نحو شکوفا کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود:تکیه بر تولید و تحول در این زمینه گام محوری برای خودکفایی ملی است،  با تحول در بخش تولید ، تهدیدی به نام واردات نیز نخواهیم داشت.

صالحی نیا گفت: با تمهیداتی که دولت و وزارت صمت اندیشیده اند  کالاهای تولید داخلی در زمینه تامین بازار داخل و صادارت ارزش مناسب دارند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: تامین تسهیلات سرمایه در گردش یا بازسازی ، نوسازی و تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برنامه ریزی شده و در صنایع کوچک و صنایع متوسط هدف گذاری شده‌ است.

وی با اشاره به خسارت های سیل و حمایت دولت از صنایع خسارت دیده  گفت:دولت در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اولین فاز تخصیص داده و این اعتباران از طریق بانک های عامل به ۶ استان تعلق گرفته است.

صالحی نیا با بیان اینکه این مبلغ برای واحدهای تولیدی است و با نرخ سود پنج درصد به آنها پرداخت می شود ، اظهار داشت: برای افزایش سقف این مبلغ برای واحدهای تولیدی و همچنین برای برخی زیر ساخت هایی که در شهرک ها آسیب دیده اند تلاش می کنیم و در این زمینه رایزنی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های خوزستان گفت: این استان سراسر ظرفیت ، قابلیت و پتانسیل است و باید برای توسعه اقتصادی به خصوص در حوزه تولیدی و صنعتی از ظرفیت های موجود استفاده شود.
 

در این مراسم که با حضور فرماندار اندیمشک و جمعی از مدیران کل استان خوزستان برگزار شد ،  طرح تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره یک اندیمشک با ظرفیت این طرح ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز و با اعتبار بیش از ۵۱ میلیاردریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین عملیات اجرایی بخشی از خیابان های شهرک صنعتی شماره ۲ نیز با  ۲۳ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
شهرستان اندیمشک ۲ شهرک و یک ناحیه صنعتی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار