دارنده رتبه یک گروه علوم ریاضی و فنی کنکور ۹۸ گفت: اگر فضا را برای بروز استعدادهای درخشان در خوزستان ایجاد کنیم دیگر کسب رتبه های تک رقمی در این استان سال ها به تاخیر نمی‌افتد.
کد خبر: ۷۷۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 18 August 2019

علیرضا سخایی راد شنبه شب در دیدار با استاندار خوزستان در محل استانداری بیان کرد: وجود برخی بخشنامه ها تا اندازه زیادی فضای خوزستان را برای ارتقای کیفیت آموزش سخت کرده و این درحالی است که مدارس تهران از بخشنامه ها خارج شده و پیشرفت های خوبی نیز داشته اند.

وی افزود: در ابتدا گمان داشتیم که همه رتبه اولی ها عطش حضور در دانشگاه های مطرح تهران را دارند اما رتبه سوم و هفتم تجربی در شیراز و رتبه ۶ کنکور نیز در مشهد ماندند و این نشان می دهد که زیرساخت های لازم برای ارتقای سطح تحصیلی آنها فراهم است.

وی گفت: توانایی های دانشگاه شهید چمران اهواز بالاتر از دانشگاه صنعتی شریف است و شاید دانشگاه صنعتی شریف به اندازه یک دانشکده دانشگاه شهید چمران نیز نباشد اما حمایت مالی و معنوی از دانشگاه شهید چمران بسیار کم است.

سخایی ادامه داد:این دلایل باعث شده تا رتبه های برتر خوزستان دیگر تمایلی برای ماندن در استان نداشته و دبیران آموزش و پرورش نیز برای مهاجرت به خارج از استان تلاش کنند.

 

عقب ماندگی دانشگاه های پزشکی خوزستان

سیاوش کیانپور دارنده رتبه نهم گروه علوم تجربی کنکور ۹۸ گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در خط اول جبهه پزشکی کشور بوده و از امکانات پیشرفته ای برخوردار است که نمی توان این امتیازات را با دانشگاه های خوزستان مقایسه کرد.

وی افزود: همچنین تعداد بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران به مراتب بیشتر از خوزستان بوده و این فضای بهتری را برای تحصیل در رشته پزشکی فراهم می آورد.

دارنده رتبه نهم گروه علوم تجربی کنکور ۹۸ گفت: دانشگاه های پزشکی شیراز و مشهد امکاناتی برابر با تهران دارند اما در خوزستان این امکانات کمتر نیست.

در این آیین از ۲ دانش‌آموز خوزستانی رتبه اول و نهم کشوری در گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی ، از سوی استاندار خوزستان تجلیل شد. خانواده های این ۲ دانش آموزان برتر در این آیین حضور داشتند.

علیرضا سخایی‌راد دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم شهید بهشتی اهواز موفق به کسب رتبه اول کنکور ۹۸ در گروه آزمایشی ریاضی، و سیاوش کیانپور، دیگر دانش‌آموز این مدرسه موفق به کسب رتبه ۹ کنکور در گروه آزمایشی تجربی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار