معاون وزیر صمت با اشاره به بحث شهرک‌های مرزی مشترک عنوان کرد: در حال حاضر 3 کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای بحث شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.
کد خبر: ۷۷۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 18 August 2019

محسن صالحی نیا امروز 27 مردادماه در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرک صنعتی شوش اظهار کرد: یکی از اهدافی که در شهرک‌های صنعتی به دنبال آن هستیم این است که مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت شود. در این زمینه امروز شاهد ساخت و افتتاح تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهرک صنعتی شوش هستیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در سیاست‌های کلان وزارت صمت به دنبال حمایت از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی هستیم زیرا در شهرک‌ها می‌توانیم به صورت متمرکز عمل و زیرساخت‌ها را نیز تکمیل کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی با توجه به تمرکز در استقرار واحدها به خوبی می‌توان مشکلات آن‌ها را رصد کرد و از این رو از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌کنیم.

صالحی نیا عنوان کرد: با توجه به تجربیات کشورهای توسعه یافته این امر یک نتیجه مثبت دارد و علاوه بر تامین زیرساخت‌ها می‌توانیم زمینه را برای توسعه توانمندی‌های واحدهای تولیدی، حمایت از خوشه‌های صنعت و... فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم برای توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شوش و همچنین حل مشکلات این واحدها اقدامات موثری را انجام دهیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به بحث شهرک‌های مرزی مشترک عنوان کرد: در حال حاضر 3 کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای بحث شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.

صالحی نیا ادامه داد: در این زمینه یکسری تسهیلات در ایران برای سرمایه‌گذاران آن کشور فراهم خواهد شد و بالعکس آن در کشور مدنظر نیز تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در خصوص دو شهرک با کشور آذربایجان تفاهم‌نامه منعقد شده است و در این زمینه تجربیات خوبی به دست آمده که می‌توان برای دیگر شهرک‌های مرزی مشترک نیز استفاده کرد.

صالحی نیا اظهار کرد: برای استان خوزستان نیز این آمادگی وجود دارد که شهرک صنعتی مورد نظر را انتخاب و به طرف عراقی معرفی کرد تا بحث شهرک‌های مرزی مشترک در استان خوزستان نیز پیگیری و پیش رود.

همچنین اخلاق محمدیان با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص احداث شهرک مرزی مشترک ایران و عراق، اظهار کرد: پیگیری‌هایی برای احداث شهرک مرزی مشترک در منطقه مرزی فتح المبین شهرستان شوش انجام گرفته است.

وی افزود: در این زمینه استعلامات اولیه برای بحث احداث شهرک مرزی مشترک در شهرستان شوش دریافت شده و همچنین مطالعاتی نیز در این خصوص انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: پیگیر دریافت استعلامات اصلی در رابطه با بحث واگذاری زمین از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هستیم. 

محمدیان ادامه داد: بحث دریافت ارزیابی زیست محیطی اندکی زمانبر است و در این زمینه نیز برای بحث دریافت استعلامات لازم از سازمان محیط زیست در حال پیگیری هستیم.

وی گفت: آنچه در بحث شهرک‌های مرزی مشترک دارای اهمیت است، مساله کشور مقابل است. در این زمینه موضوع امکانات و همچنین نیازمندی‌های طرف مقابل دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید به آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خاطرنشان کرد: این مسایل از طریق تفاهم‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در حال انجام است تا بتوانیم پس از احداث این نوع شهرک‌ها از ظرفیت ورود و خروج کالا از مبادی مرزی قانونی استفاده کنیم.
 
سید راضی نوری نماینده مردم شوش اظهار کرد: امیدواریم حمایت‌هایی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شوش انجام گیرد تا شاهد رونق و توسعه این واحدهای صنعتی باشیم.
 
وی افزود: تحول بزرگی از نظر جذب سرمایه‌گذار و حمایت از واحدهای تولیدی در سال‌های اخیر در شهرک صنعتی شوش رخ داده است و این مساله می‌تواند زمینه‌ساز توسعه باشد.
 
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهم مورد توجه مساله شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و عراق است که باید از سوی مسولان پیگیری شود.
 
نوری ادامه داد: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همچنین در سفری که رییس جمهور به کشور عراق داشت تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شده است و امیدواریم موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود.
 
وی عنوان کرد: کارهای زیرساختی اولیه و همچنین استعلامات لازم برای احداث این شهرک مرزی مشترک در شهرستان شوش انجام شده است و با توجه به نقش آن در رونق تولید شمال خوزستان امیدواریم شاهد سرعت بخشی در روند اجرای آن باشیم.
 
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مساله در سطح کلان کشور پیگیری شود تا شاهد افتتاح شهرک مرزی مشترک ایران و عراق در شوش باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار