شهردار تهران گفت: مردم پایتخت به آغاز تفکیک درست زباله از مبدا به شهرداری کمک کنند تا آنچه که به آراد کوه منتقل می شود، به کمپوست قابل استفاده تبدیل شود.
کد خبر: ۷۷۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 18 August 2019

به گزارش تابناک تهران، پیروز حناچی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از باغ و دریاچه هنر و ایستگاه ۱۱۰ آتش نشانی افزود: اقدام خوبی در حوزه پسماند، آغاز شده و تمام تلاش ما این است که حجم زباله ای که امحا یا تبدیل به کمپوست می شود برای حمل به حداقل برسد.

وی یادآورشد: همکاران شهرداری تلاش خواهند کرد که از این کمپوست برای شهر تهران و توسعه فضای سبز استفاده کنند.

حناچی اظهارداشت: از آن مهمتر نیروگاه دو مگاواتی آرادکوه است که مجددا راه اندازی شد و این خبر خوبی است و باید این مسیر را تعقیب کنیم.

شهردار تهران گفت: نیروگاه های بادی که تمثیلی از پایداری های محیطی است را باید تمام در سطح شهر با نگاه ایجاد کمترین عارضه گسترش داد.

حناچی ادامه داد: با مصوبه ای که در برنامه سوم شهرداری تهران است و لوایح تکمیلی باید کاری کنیم که مدیریت شکل پیدا کند و در حوزه هایی مثل دریاچه چیتگر و حوزه قلمروی عمومی به شدت نیازمند مدیریت خلاق هستیم تا کیفیت را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: امروز سه پروژه از طرح های پایتخت را به بهره برداری رساندیم و کلنگ زنی کردیم و در این میان زمین چهار باغ ایران بهترین هدیه رهبری به مردم تهران بود و به من به نمایندگی از مردم و اعضای شورای شهر بابت این موضوع تشکر می کنم.

شهردار تهران با بیان اینکه همکاران شهرداری تلاش خواهند کرد که این باغ هنر را به شیوه مناسبی با بهره گیری از الگوی باغ های ایرانی مزین کنند، ایران را جزء معدود کشورهایی خواند که در آن تمامی بناها و آثار هنری آن آغشته به رمز و راز است و با زبانی رازآلود سخن می گوید.

حناچی بیان کرد: این زبان رمز و راز در آثار هنری را در کشوری می توان پیدا کرد که سالیان سال قدمت فرهنگی خود را حفظ کرده است و عقبه فرهنگی و تاریخی آن بسیار قوی باشد و حتما این عقبه نقشه راه ما در آینده خواهد بود و در طراحی مجموعه چهار باغ ایرانی نقش خواهد داشت.

وی افزود: از کشورهایی هستیم که ادعا داریم اساس باغساززی ایرانی یکی از قدیمی ترین سبک های ایجاد چنین فضاهایی در دنیاست.

شهردار تهران گفت: قدیمی ترین باغ های جهان، مجموعه باغ های پاسارگاد است و در سطح جهانی در میان ۱۲ باغ ایرانی باغ سازی پاسارگاد نقطه آغاز این حوزه تلقی می شود.

حناچی یادآورشد: پیش از انقلاب اسلامی، بنا بود در زمین های ۵۵۰ هکتاری عباس آباد، «شهستان» ساخته شود بابت آن نیز راه اندازی کانونی با عنوان نوسازی اراضی عباس آباد تصویب شد که اکنون شرکت نوسازی عباس آباد با تاسی به همان قانون، این مجموعه را ایجاد می کند و تاکید ما هم این است که برای این زمین ها باید مدیریت یکپارچه شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: برای اولین بار در سال ۸۴ شورای عالی شهرسازی طرحی را برای این مجموعه تصویب کرد که هنوز اجرا نشده است، اگر این طرح نبود و این قانون نیز وجود نداشت، مطمئنا اراضی عباس آباد نیز در شرایط بعد از انقلاب، می توانست دچار مشکل شود.

شهردار تهران گفت: از همه مهمتر دستوری بود که در تیر ماه سال ۷۲ پیروی نامه ای که وزیر وقت مسکن و شهرسازی به رهبری نوشت، صادر شد و پس از آن نقشه راهی برای این اراضی ترسیم شد که بسیار موثر بود تا این زمین ها به فضای سبز و عرصه های فرهنگی اختصاص یابد و محوری بود که در شورای عالی شهرسازی نیز به تصویب رسید.

حناچی اعلام کرد: امروز زمین های عباس آباد یکی از جاذبه های بی بدیل تهران و دارای خصایص بی نظیر است.

وی اضافه کرد: چهار شریان اصلی شهری در چهار طرف آن وجود دارد و ایستگاه متعدد مترو امکان دسترسی را به این قلمروی شهری مهم فراهم می کند و عناصر جذابی که در آن ایجاد شده است و پل طبیعت یکی از آن جاذبه ها محسوب می شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این نقشه راه ماست و این مسیر را باید تعقیب کنیم؛ در اراضی عباس آباد عملکردهای دیگری مانند باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، پارک آب و آتش، کتابخانه ملی، آسمان نما و موزه جواهرات(در آینده نزدیک ایجاد می شود) را داریم که این مجموعه را به گنجینه ای برای همه مردم تهران تبدیل می کند.

وی تاکید کرد: با کمک معماران خلاقمان باید کیفیت این فضاها را بیشتر از پیش بالا ببریم و به بهره برداری بهتر برسانیم.

حناچی ادامه داد: نکته دیگری که امروز به آن پرداختیم افتتاح ایستگاه ۱۱۰ آتش نشانی بود که در تاریخ آتش نشانی تهران به عنوان یک نقطه عطف باید از آن یاد کرد.

شهردار تهران گفت: اگر تجهیزات آتش نشانی تهران را قبل و بعد از حادثه پلاسکو مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که اساسا قابل مقایسه نیست و این حادثه تاثیر بسیاری بر مباحث نرم افزاری آتش نشانی تهران بر جای گذاشته است و این اقدامات به برکت جانفشانی این نیروهاست.

وی بیان کرد: شورای پنجم در آغاز فعالیت خود درصدی از بودجه شهر را به موضوع تجهیز ایستگاه های آتش نشانی اختصاص داد و امروز ثمره آن را مشاهده می کنیم که خود را در مناطق و ایستگاه های خاص خود را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار