کد خبر: ۷۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 18 August 2019

کتاب "حس غریب یک مرغ مهاجر " خاطرات آزاده علی محمد بیات فر شامگاه یکشنبه  در آیینی با حضور امام جمعه و مسئولان گچساران رونمایی شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا،  علی محمد بیات فر نوجوان گچسارانی در ۱۶ سالگی و در چهارم تیر ۱۳۶۷  در جزیره مجنون به اسارت نیروهای بعثی درآمد.
"حس غریب یک مرغ مهاجر"  در برگیرنده خاطرات علی محمد بیات فر از دوران انقلاب و  ۲۶ ماه اسارت وی در اردوگاه بغداد است که البته این خاطرات بصورت کوتاه و گویا نوشته شده است.
خاطره های این آزاده از زمان پیروزی انقلاب آغاز می شود و تا رفتن به جبهه، نحوه اسارت توسط نیروهای بعثی و خاطرات دوران اسارت در زندان های عراق تا بازگشت به کشور ادامه می یابد.
وی متولد ۲ مهر ۱۳۴۹ ساکن شهرستان گچساران است که چهارم تیر سال ۱۳۶۷ در منطقه جزیره مجنون به اسارت نیروهای بعثی درآمد و پس از ۲ سال و ۲ ماه اسارت در شهریور سال ۱۳۶۹ از زندان های بعثی آزاد و به کشور بازگشت.
کتاب حس غریب یک مرغ مهاجر  توسط انتشارات نگارستان ادب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.
امام جمعه دوگنبدان  در این آیین گفت: کتاب مهمترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و کتاب هایی که با موضوع خاطرات رزمندگان اسلام است می تواند راهگشای جوانان امروز باشد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی افزود: کتاب حس غریب یک مرغ مهاجر که خاطرات دوران اسارت یک آزاده را بازگو کرده  یکی از بهترین کتاب ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شجاعت دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز است.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: ۳۱۷ آزاده، زیر پوشش فعالیت‌های این نهاد در استان هستند.
احمد بهرامی افزود : بیشترین آمار آزادگان زیر پوشش بین سنین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ هستند و تمام آنها در سطح استان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و فعالیت های مختلف مورد نیاز هستند.
وی اظهار داشت: آزادگان این استان ۲ تا ۱۰ سال سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق دارند.
گچساران دارای ۹۹  نقرآزاده است که دارای  ۲ تا هشت سال سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق هستند.
 
رونمایی از
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار