رئیس پلیس راه ایلام:
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: طرح برخورد با کامیون های حامل اضافه بار(اضافه تناژ) از امروز در دستور کار این پلیس قرار می گیرد.
کد خبر: ۷۷۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 18 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: حمل بارهای  اضافی خارج از ظرفیت تعیین شده  در کارت وسیله نقلیه علاوه بر خطر ناشی از بروز حوادث و تصادفات جاده ای موجب آسیب رساندن به راهها، ابنیه و همچنین پلها می شوند.

وی افزود: علت اصلی و خرابی جاده ها، اضافه تناژ بالای کامیون هاست که بیشتر بارشان مصالح ساختمانی  شن و ماسه است و رانندگان آنها بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات حمل بار در جاده ها رفت و آمد می کنند.

وی تصریح کرد :ترک های طولی و عرضی  و چاله چوله های فراوان از مهمترین نشانه های خرابی جاده ها به شمار می رود که زیر فشار های ناشی از بار اضافی بیش از حد خودروها پدید می آید و به فراوانی قابل مشاهده است .

وی گفت: نکته دیگر اینکه  فشار های ناشی از بارهای اضافی بر وسایل نقلیه باعث می شود که  قطعات خودرو  و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد دچار فرسودگی شده و باعث بروز نقص فنی   و در نتیجه  عامل وقوع تصادفات شود  .

همتی زاده تصریح کرد : ماموران  پلیس راه استان از امروز در صورت مشاهده چنین خودروهایی بدون اغماض  پس از اعمال قانون ، راننده را جهت سیر مراحل قانونی به راهداری و حمل و نقل جاده ای معرفی خواهد کرد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار