معاون کمیته امداد ایلام:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام گفت: دومین همایش استعدادیابی و کارآفرینی دانش آموختگان مددجوی این نهاد برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 18 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ روح اله سلیمانی بیان کرد: دومین رویداد استعدادیابی و کارآفرینی ویژه دانش آموختگان مورد حمایت کمیته امداد ایلام دوشنبه این هفته با همراهی اداره کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان، پارک علم و فنآوری، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و شرکت شتاب دهنده دو نما و با مشارکت کمیته امداد استان ایلام و شرکت هزاره سوم برگزار می شود.

وی افزود: در پیش رویداد ایده شو که با حضور ۱۵۰ نفر از دانش آموختگان برگزار گردید علاوه بر تشریح و تبیین زمینه های ایده پردازی های نو و خلاقانه، ایجاد انگیزه و آشنایی حداقلی مخاطبان با کارآفرینی و به خصوص راه‌اندازی کسب‌وکار با مدل کسب و کار های نوپا مورد تاکید قرار گرفت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: راهنمایی مناسب و صحیح شرکت کنندگان شانس این که آنها بتوانند در آینده کارآفرین شوند را افزایش داده ودر حد اینکه حتی تعدادی بفهمند که کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار را دوست ندارند نیز می‌تواند از نتایج مهم و عالی این رویدادها باشد.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به نتایج حاصله از پیش رویداد برگزار شده و دادن فرصت مطالعه و کنکاش به دانش آموختگان در زمینه های مورد آموزش در مرحله اول و راه اندازی سامانه اینترنتی توسط شرکت مجری با هدف استمرا آموزش ها، آشنایی بیشتر افراد با زمینه های کارآفرینی، تقویت راه های ایده پردازی، تقویت و گسترش فرهنگ کار گروهی، معرفی ایده های برتر در حوزه های مختلف و راه اندازی کسب و کار های نوپا از دیگر اهداف و نتایج این همایش در مرحله نخست بوده است که در مرحله دوم بیشتر این برنامه ها دنبال خواهد شد.

وی افزود: در دومین رویداد استعدادیابی ایده شو، ارایه ایده های خلاقانه و نوآور توسط شرکت کنندگان، آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راه اندازی کسب و کار شخصی، داوری و انتخاب ایده های برتر توسط هیئت داوران، تیم سازی و تشکیل گروه های کاری برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا و نیز حمایت و پشتیبانی مربیان از گروه های تشکیل شده برای تقویت روش های پیاده سازی ایده ها و راه اندازی کسب و کار از مهمترین دلایل راه این همایش است.

سلیمانی تصریح کرد: امروزه در تمامی نقاط دنیا توجه ویژه‌ای به استارتاپ‌ها می‌شود که در این زمینه هم دولت و هم بخش خصوصی در تلاش هستند تا کار را برای استارتاپ ها و کارآفرینان راحت‌تر کنند و به رشد آن‌ها کمک کنند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار