مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبرداد؛
کد خبر: ۷۷۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 17 August 2019

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: حذف قبوض کاغذی یک طرح ملی است و در کل کشور اجرا می‌شود، در مازندران نیز از اول شهریورماه در تمام شهرستان‌های تابعه اجرایی خواهد شد.

رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، اظهار کرد: طرح حذف کامل قبض‌های کاغذی برق به‌منظور صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی، توسعه دولت الکترونیک و کاهش هزینه‌هاست و شرکت توزیع نیروی برق مازندران از اول شهریور نسبت به حذف کامل قبض کاغذی برق و ارسال صورتحساب در قالب پیامک به شماره همراه همه مشترکین استان اقدام می‌کند.

 عضو شورای اداری استانداری خاطرنشان کرد: برای مشترکانی که شماره همراه خود را در ماه‌های گذشته در سامانه شرکت توزیع نیروی برق مازندران ثبت کرده‌اند، صورتحساب مشترکین با پیامک ارسال می‌شود و تاکنون ۸۳ درصد از شماره همراه مشترکین جمع‌آوری شده که برای این دسته از مشترکان صورتحساب به‌صورت الکترونیکی و در قالب پیامک ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیان کرد: مشترکانی که صورتحساب‌های پیامکی دریافت می‌کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق را شامل می‌شود، حدود  ۲۰۰ هزار مشترک تاکنون نسبت به ارسال شماره همراه خود اقدام نکرده‌اند که امیدواریم در ۵ روز باقیمانده تا صدور صورتحساب‌های پیامکی نسبت به ارسال شماره همراه خود اقدام کنند.
این مقام مسوول همچنین درادامه به روش‌های ثبت شماره تلفن همراه مشترکان در سامانه مشترکین برق استان اشاره کرد و گفت: ارسال شناسه ۱۳ رقمی قبض  هر اشتراک به شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱ و دریافت پیام تأیید از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان، مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق مازندران به نشانی www.maztozi.ir به قسمت میز الکترونیکی و انتخاب گزینه دریافت با پیامک، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها یا دفاتر پست بانک روستایی در روستاها و ثبت شماره تلفن همراه، ارائه شماره تلفن همراه به مأمورین قرائت کنتور به هنگام مراجعه به درب منازل مشترکان از جمله روش‌هایی است که مشترکان عزیز استان می‌توانند شماره همراه خود را ثبت و منتظر ارسال صورتحساب پیامکی خود باشند.

این مقام مسوول تصریح کرد: با الکترونیکی شدن صورتحساب‌های مشترکان برق  از هزینه‌های زائد و هنگفت صدور قبوض جلوگیری و هزینه‌های حاصل از صرفه‌جویی‌ها در سرفصل‌های بهسازی شبکه‌های توزیع برق هم استانی‌های عزیز سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول در این شرکت همواره به سیستمی شدن و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها، تلاش مضاعفی صورت گرفته و در حال حاضر پرداخت‌های الکترونیکی و غیرحضوری از طریق همراه بانک، اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز ATM، دستگاه‌های کارتخوان (POS) و تلفن‌بانک انجام می‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار