امام جمعه لارستان با واکنش نسبت به اخبار منتشرشده در خصوص تقسیمات کشوری در این خطبه، گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور از ورود و موضع گیری نسبت به موضوع تقسیمات کشوری منع شده اند.
کد خبر: ۷۷۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 17 August 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با تبریک عید سعید غدیرخم و با تأکید بر برگزاری مراسم های باشکوه در این ایام، اظهار داشت: باید برای بزرگداشت مراسم غدیر در نقطه نقطه شهر اثرات عید ولایت به چشم بخورد.

وی با اشاره به دیدار اخیر سخنگوی حوثی های یمن با مقام معظم رهبری، افزود: استقامت و ایمان مردم یمن در برابر تهاجم های وحشیانه و گسترده قابل تمجید است و به یاری خدا پیروزی با ملت مظلوم یمن خواهد بود.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه مردم یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود با روحیه مجاهدت و ایستادگی که از خود نشان دادند، با دستان خالی و تمام قوا مقابل زورگویان ایستادند، تصریح کرد: ۵ سال مقاومت ملت یمن در برابر ائتلافی که متشکل از چند کشور است و با انواع موشک و تانک به این ملت حمله ور شده اند، ثمره آن شکست دشمنان و ایجاد درگیری در بین نیروهای امارات و عربستان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه الگوی همه ملت های آزادی خواه جهان ملت ایران هستند، خاطر نشان کرد: سعودی ها و اماراتی ها قطعا به نتیجه نخواهند رسید و اهداف اصلی انها که تجزیه یمن است با ایستادگی مردم یمن تحقق نخواهد یافت.

وی یادآوری بخشی از جنایتهای سعودی ها در کشور یمن، آن را نشان از دروغگویی حمایت مدعیان حقوق بشر دانست و ادامه داد: اگر ضعیف باشیم و در برابر زورگویان کوتاه بیاییم، اتفاقات یمن در هر نقطه ای از دنیا تکرارشدنی است.

حجت الاسلام موسوی خرم برشمردن وقایعی همچون عقب نشینی کشور امارات از جنگ یمن و خروج بی سروصدا از این کشور، تلاش امارات برای از سرگیری روابط با ایران و اعزام هیأت های دیپلماسی، تمایل عربستان برای مذاکره با ایران، رفتار بهتر عربستان با حجاج ایرانی، درگیری نیروهای مزدور عربستان و امارات در یمن، آزادی علامه شیخ زکزاکی رهبر شیعیان در نیجریه و صدور مجوز برای درمان، آزادی نفتکش ایران توسط انگلیس و غیره، تصریح کرد: این اتفاقات دارای پیام های مهمی از جمله رسیدن ایران به نقطه بازدارندگی و سرخم کردن ابرقدرت های اروپایی، جمهوری اسلامی ایران می تواند از منافع ملی خودش در هر جای دنیا دفاع کند و غیره است.

امام جمعه لارستان با ابراز خرسندی از رفع توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» که توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق به گروگان گرفته شده بود، افزود: در چند سال پیش هم پس از تجاوز ملوانان انگلیسی به مرزهای آبی و دستگیری انها، با اقتداری که نظام اسلامی از خود نشان داد و اسناد و تصاویر آن هم موجود است، به شکلی خفت بار تحویل داده شدند.

وی خطاب به مستکبران تأکید کرد: اگر بخواهید مسیر تقابل را در برابر ملت بزرگ ایران در پیش بگیرید، بدانید که در مقابل ملت ایران تحقیر می شوید و ملت ایران با تمام وجود در برابر شما مقاومت می کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: راهبرد مقاومت تضمین کننده عزت، اقتدار و تأمین کننده منافع ملی ماست و به فرموده رهبر معظم انقلاب هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه مذاکره و تسلیم است.

امام جمعه لارستان با واکنش نسبت به اخبار منتشرشده در خصوص تقسیمات کشوری در این خطه، گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور از ورود و موضع گیری نسبت به موضوع تقسیمات کشوری منع شده اند.

وی با اشاره به دیدار جمعی از معتمدین و دغدغه مندان نسبت به مسائل شهری در دفتر امام جمعه لارستان و بیان مسائل و مشکلات از سوی آنها، تصریح کرد: به حسب جایگاه اجتماعی امام جمعه تماسی با استاندار فارس برقرار و دغدغه های مردم به ایشان منتقل شد و آقای استاندار هم قول رسیدگی به موضوع را دادند و انتظار می رود مسئولان اجرایی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع باشند تا این مسئله به یک سرانجام راضی کننده طرفین برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار