رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص بروز دوباره بیماری‌های روده‌ای در شهر رفیع گفت: دلیل اصلی بروز موارد اسهالی در رفیع، سرریز فاضلاب در شهر بوده است.
کد خبر: ۷۷۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 16 August 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده در خصوص بروز دوباره بیماری‌های روده‌ای در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه اظهار کرد: از ۱۴ تا ۱۹ مردادماه در رفیع ۲۲ نفر با عارضه اسهالی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از سه نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: این سه بیمار در چند روز گذشته از مراکز درمانی مرخص شدند و حال همگی آنان خوب است‌.پس از آن، از ۱۹ مردادماه تاکنون هیچ مورد جدیدی از این عارضه اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در این منطقه، گفت: دلیل اصلی بروز موارد اسهالی در رفیع، سرریز فاضلاب در شهر بوده است و سرریز فاضلاب به دلیل نشست لوله فاضلاب به طول ۲ کیلومتر رخ داده است.

وی تصریح کرد: اکثر افرادی که در روزهای گذشته در رفیع به عارضه اسهالی مبتلا شدند، کودک بودند که در مجاورت محل‌های سرریز فاضلاب بازی می‌کردند. نمونه‌برداری موارد اسهالی انجام شده و آموزش های لازم ارائه شده است.

حسینی‌زاده بیان کرد: هر چند در این منطقه آهک‌پاشی جوی‌های روباز انجام شده اما آهک‌پاشی به صورت مستمر مورد نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت سلامت آب شهر رفیع عنوان کرد: نمونه‌برداری و کلرسنجی آب این شهر انجام شده و در بررسی‌ها هیچ مشکلی در زمینه آلودگی آب وجود نداشته است اما بحث فاضلاب کماکان وجود دارد و باید به صورت اساسی این مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، رفیع سال گذشته نیز شاهد بروز موارد بیماری‌های روده‌ای و اسهالی در بازه‌ای زمانی بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار