نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در دیدار با ۲ عضو مجلس خبرگان رهبری دراهواز گفت: هلال احمر فضا و شرایط مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی طلاب فراهم می کند لذا باید از حضور طلاب در این نهاد بهره‌مند شد.
کد خبر: ۷۷۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 14 August 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری رئیس حوزه های علمیه خوزستان اظهار کرد: ما در جمعیت هلال‌احمر کانون های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب را داریم و در خوزستان ۱۲ کانون طلاب داریم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: از این ۱۲ کانون، ۹ کانون مربوط به برادران با ۷۵ عضو و ۳ کانون مربوط به خواهران با ۵۵ عضو است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: این کانون ها شورای اجرایی دارند و اعضای آن با از طریق برگزاری انتخابات دبیر کانون را انتخاب می کنند.

حجت‌الاسلام معزی گفت: روحانیون به عنوان ملجا مردم باید در فعالیت های اجتماعی وارد شوند و هلال احمر بستر مناسبی برای طلاب برای ورود به فعالیت های اجتماعی است.

وی خطاب به آیت الله موسوی جزایری برای حمایت از افزایش کانون های هلال احمر طلاب، افزود: این نیازمند حمایت شما به عنوان زعیم حوزه های علمیه خوزستان است تا کانون های هلال احمر طلاب افزایش پیدا کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: به دلیل گستردگی حوزه های علمیه در خوزستان وجود کانون های هلال احمر طلاب می تواند مفید و مثبت واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به حضور طلاب در سیلاب لرستان ، تصریح کرد: حضور طلاب در سیلاب بسیار موثر بود و هلال احمر یکی از بسترهای حضور طلاب برای ساماندهی آنها برای انجام فعالیت های اجتماعی و ارایه خدمات اجتماعی است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر همواره در در تمام زمان ها چه در حوادث و بحران ها در کنار مردم بوده است.

 نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر گفت: حضور طلاب در خیمه های نماز در ایام نوروز در پایگاه های جاده ای هلال احمر تأثیر بسیار زیادی بر مردم دارد و طلاب می توانند در همه صحنه ها حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام معزی گفت: در دنیا ۴۴ نوع حادثه ثبت شده است که در ایران ۳۳ نوع آن اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: ایران کشور زلزله خیزی است به طوری که طی ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی ۴ زلزله مهیب در رودبار، بم، ورزقان و کرمانشاه رخ داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وجود حوادثی نظیر آتش سوزی، رانش زمین و بافت فرسوده در کشور به عنوان کانون خطر، بیان کرد: هلال احمر با دانش و تجربه و ارتباط و جایگاه بین‌المللی که در زمینه حوادث و بحران ها دارد می تواند به کاهش حوادث کمک کند.

همچنین زعیم حوزه های علمیه خوزستان نیز در این دیدار بیان کرد: انتظار داریم کانون های طلاب در حوزه های علمیه مانند کانون های دانش آموزی و دانشجویی استان بیشتر شوند.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ادامه داد: حوزه های علمیه پس از انقلاب توسعه پیدا کردند و اکنون به لحاظ کمی و کیفی توانمند هستند و می توانند در زمینه های موردنیاز هلال احمر فعالیت داشته باشند و مسئول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان این موضوع را برای خود یک دستورالعمل بداند و ما هم از او پشتیبانی می کنیم.

وی گفت: در خوزستان ۲۰ حوزه علمیه تحت نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم فعالیت می کنند، در سطح استان بیش از ۵۰ مدرسه علمیه که تحت پوشش ما نیستند فعال هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر همچنین در دیدار با آیت اله سید علی شفیعی عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در سیلاب های اخیر که دامن چند استان را گرفت و خسارت آنچنانی را وارد کرد، مردمی بودند که در یک لحظه زندگی شان را از دست دادند ،در چنین موقعیتهایی وقتی این مردم  دستشان را به سوی انسان ها برای طلب یاری دراز می کنند نخستین پرچمی که برافراشته می شود پرچم هلال احمر است.

وی گفت: خوزستان استان مقاومت و پایداری و نماد ایستادگی ملت ایران و سرزمین جوانمردان است، جوانمردانی که هیچگاه تاریخ ایران و تاریخ تشیع و خوزستان آنها را فراموش نخواهد کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خدمات عوامل جمعیت هلال احمر برگرفته از فطرت پاک بشری است، حقیقت وجودی کارنامه درخشان هلال احمر نیاز به اثبات ندارد چرا که همگان خدمات هلال احمری ها را می بینند.

آیت اله سید علی شفیعی اظهار داشت: خدماتی که عوامل هلال احمر در شرایط خاص انجام می دهند بر مردم پنهان نمی ماند چرا که هر انسانی سهمی از فطرت بشری دارد، مردم دعایشان می کنند و احترامشان را حفظ می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار