فرماندار شهرستان مرودشت گفت: با اجرای طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان امیدواریم از متضرر شدن گوجه کاران جلوگیری شود.
کد خبر: ۷۷۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ 14 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:جلسه هماهنگی خرید حمایتی گوجه فرنگی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری مرودشت برگزار شد.

در این نشست، کشاورز مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی مرکزی کشور، قیمت قطعی گوجه فرنگی در این طرح را یک هزار و صد تومان عنوان کرده و افزود: این قیمت کارخانه بوده و در مکان‌هایی مانند کامفیروز که از مرکز فاصله دارند نیز مراکز خرید دایر خواهد شد.

او افزود: کارخانه‌هایی که امکان خرید گوجه را دارند باید کد IR که کد مخصوص صادرات است را دارا باشند و اولویت نیز با کارخانه‌هایی است که امکان تولید رب اسپتیک را داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی مرکزی کشور، زمان اجرای طرح را امروز چهارشنبه بیست و سوم مرداد ماه اعلام کرد.
کشاورز اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح در مرودشت ۴ کارخانه که دارای شرایط لازم باشند جهت تحویل گوجه فرنگی معرفی خواهند شد و خرید نیز تا زمانی که قیمت گوجه زیر هزار و صد تومان باشد انجام خواهد شد.

در این جلسه، فرماندار شهرستان مرودشت گفت: با وجود محدودیت‌های اعمال شده، و به علت بی توجهی کشاورزان به سطوح ابلاغی، با کشت گوجه فرنگی در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی رو به رو هستیم.

پیکری، با بیان اینکه امسال در بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت گوجه انجام شده است، افزود: با اجرای طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان امیدواریم از متضرر شدن گوجه کاران جلوگیری شود.

محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر این که نباید از تولید برآشفته شویم، گفت: باید برای تولید و عرضه محصولات برنامه داشته باشیم و با مدیریت صحیح در بخش کشاورزی و با توجه به نیاز داخلی و میزان صادرات از کشاورزان حمایت کنیم.

او، سطح زیر کشت گوجه در کشور را ۸۰ هزار هکتار دانست و افزود: برداشت محصول در شهرستان مرودشت با برداشت در ۱۲ استان همزمان شده است.

برومندی ادامه داد: طی جلسات و رایزنی‌های متعدد با وزیر کشاورزی و مسئولان مربوطه طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان ابلاغ شده و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری آن را عملیاتی خواهد کرد و آغاز اجرای این طرح نیز از شهرستان مرودشت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار