مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در این استان گفت: سازمان های مردم نهاد بازوان توانمندی برای دولت اند که می توانند کارهای موثر زیادی در بخش های مختلف برای مردم انجام دهند.
کد خبر: ۷۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 14 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عهدیه طهماسبی اظهار داشت: خوشبختانه طی چند سال اخیر تشکل های غیر دولتی جایگاه خود را باز یافته اند که این امر نشان از اهمیت و حمایت دولت از این نهادهای مدنی دارد.

وی با اشاره به نامگذاری روز ۲۲ مردادماه بنام تشکل ها و مشارکت اجتماعی افزود: تشکل های غیر دولتی در همه بخش ها به ویژه آسیب های اجتماعی و حتی در حوادثی که در کشور نظیر سیل و زلزله رخ داد پیشگام بوده و دوشادوش سایر نهادهای دولتی به مردم خدمت رسانی کرده اند.

وی ادامه داد: اهتمام دولت در تحقق مطالبه سازمان های مردم نهاد برای نامگذاری روز ۲۲ مرداد ماه در تقویم ملی نشان دهنده احترام دولت به این مطالبه و نگاه مثبت دولت به عملکرد سازمان های مردم نهاد است زیرا این مراکز غیر دولتی برگرفته از بطن مردم هستند و فعالیت آنها در راستای خدمتگزاری به مردم نمود پیدا کرده است.

طهماسبی گفت: یکی از مهمترین وظایف اصلی دفاتر اجتماعی و فرهنگی استانداری های کشور حمایت از توسعه کمی و کیفی و افزایش توان سازمان های مردم نهاد و ایجاد فرصت های بهتر برای فعالیت های آنان در فرآیند توسعه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مهم با نگاه ویژه ای که از سوی مقامات ارشد استان همراه بوده و نقطه عطفی در رویکرد اثرگذار تشکل های اجتماعی و دولت با یکدیگر در مسیر سازندگی استان است.

طهماسبی افزود: تعداد سازمان های مردم نهاد استان از ۲۳۲ سازمان در سال ۹۶ به ۴۶۶ سازمان در سال جاری افزایش یافته که نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی این تشکل های غیر دولتی است.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به بحث واگذاری امور به مردم توجه ویژه ای داشته و استاندار محترم و معاون محترم سیاسی امنیتی اجتماعی نیز از افزایش مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد در استان حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد سال ۹۶، ۱۳۰ برنامه با محوریت آسیب های اجتماعی و نشاط و حقوق شهروندی انجام دادند که در سال ۹۷ و پنج ماهه اول ۹۸ بیش از ۴۰۰ برنامه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان توسط آنها در استان اجرا شده است.

طهماسبی گفت: می توان ادعا کرد که دوران طلایی فعالیت سازما نهای مردم نهاد در استان با راهبرد و حمایت استاندار در دولت تدبیر و امید بخوبی رقم خورده است.

سازمانهای غیر دولتی(سمن ها) نهادهای غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند که در زمینه آسیب های اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی و ... فعالیت دارند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار