معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بارگیری کالاهای اساسی و نهاده های دامی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) رشد ۲۷ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۷۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 18 August 2019

ایرج مدیری با اشاره به هم افزایی دستگاه های مرتبط در زنجیره تامین کالا برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از بندر و انتقال به سرزمین اصلی، گفت:طی امسال  پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و ارسال شده است که نشان از رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

 وی در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج  و روغن خوراکی را از جمله کالاهای اساسی برشمرد که در چهار ماهه سال جاری در این بندر بزرگ تجاری کشور تخلیه شده اند.

مدیری تصریح کرد: در پی تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری و هم افزایی پیوسته دستگاه های مرتبط در زنجیره تامین کالا، روند خروج کالاهای اساسی و انتقال  به درون سرزمین اصلی  از بندر امام خمینی(ره) با شتاب بیشتری دنبال می شود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. 

بندرامام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد، این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار