سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: دلالان مرغ در خوزستان شناسایی و برای برخورد به دادستانی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 16 August 2019

سید نوراله حسن زاده بیان کرد: در نشست اخیر ستاد تنظیم بازار خوزستان مصوب شد که دلالان مرغ در این استان شناسایی و نام و اطلاعات این افراد ، برای برخورد و مقابله با اختلال در بازار مرغ به دادستانی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای برخورد با این افراد با دادستانی هماهنگی لازم انجام گرفته است گفت: دلالان مرغ یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت و یا کمبود مرغ در بازار هستند.

حسن زاده گفت: متاسفانه برخی مرغداران نقدینگی مورد نیاز خود را از دلالان تامین می کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در شرایط اقتصادی فعلی که مرغداری ها با کمبود نقدینگی روبه رو هستند دلالان از این فرصت سوءاستفاده، و نقدینگی و یا نهاده های آنها را تامین، و مرغدار را نیازمند خود کرده، و مانع ورود مرغ به بازار می شوند.

وی ادامه داد: برخی مرغداران به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن وثیقه امکان دریافت تهسیلات را از بانک ها ندارند تا نقدینگی موردنیاز خود را تامین کنند و این موضوع باعث شده تا دلالان در این بخش فعالیت گسترده داشته باشند.

بازرسی از عوامل تولید و توزیع مرغ تا ۱۰درصد افزایش قیمت نرخ تنظیم بازار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از کمبود مرغ در بازار خوزستان تصمیم گرفته شده تا بازرسان در زمان بازرسی از عوامل تولید ، توزیع و عرضه مرغ در بازار تا ۱۰ درصد بالاتر از نرخ تنظیم بازار را در نظر بگیرند ولی بیش از این میزان قابل بخشش نیست.

حسن زاده گفت: اگر تولید کنندگان مرغ در خوزستان به لحاظ  تامین نهاده و دریافت تسهیلات حمایت شوند با کمبود مرغ و دخالت دلالان و افزایش قیمت روبه رو نمی‌شویم.

مجوز تامین ۱۴۰ تن مرغ منجمد درخوزستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: مجوز تامین ۱۴۰ تن مرغ توسط اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان گرفته شده که به زودی تامین و در سطح بازار استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به دلیل کمبود مرغ منجمد در بازار خوزستان ادامه داد: مجوز تامین مرغ منجمد بر اساس نیاز خوزستان به پشتیبانی امور دام داده نمی‌شود و این موضوع باعث شده که با کمبود مرغ منجمد در بازار روبه رو شویم.

 احتکار ۷۰ تن شکر توسط متخلفان در خوزستان

حسن زاده همچنین بیان کرد: در ماه های اخیر تخلفاتی در خوزستان در حوزه شکر انجام گرفت که در این تخلفات ۷۰ تن شکر احتکار شد که با دریافت مجوز ، توزیع این میزان شکر در بازار استان انجام می شود.

وی گفت: هم اکنون مشکل کمبود شکر در خوزستان وجود ندارد و با توزیع مناسب در چند ماه اخیر قیمت شکر در بازار استان تعدیل شده است.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده ۱۲۹ هزار ریال ، و قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری ۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال ، و درب کشتارگاه ۱۲۰ هزار ریال است.

مانور نظارت بر نحوه عرضه مرغ کشتار روز و قیمت این کالا در خوزستان از تاریخ پنجم تا هشتم مرداد توسط سازمان صمت خوزستان برگزار شد. هم اکنون گشت مشترک بازرسی با همکاری سازمان صمت، جهادکشاورزی، نیروی انتظامی و اداره کل دامپزشکی خوزستان تشکیل شده و روزانه وضعیت عرضه و فروش مرغ در خوزستان را رصد می‌کند.

هفته گذشته یک کشتارگاه طیور متخلف در شهرستان اهواز که مرغ را با قیمت بسیار بالا در بازار عرضه می کرد شناسایی و پرونده تخلف آن به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار